باغ وحش برلین یک اپلیکیشن هوشمند راه اندازی کرد

باغ وحش برلین یک اپلیکیشن هوشمند راه اندازی کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باغ وحش برلین اقدام به راه اندازی اپلیکیشن تازه ای کرده که بازدیدکنندگان می توانند به یاری آن داده های بیشتری درباره حیوانات بدست آورند.

آگهی

باغ وحش برلین اقدام به راه اندازی اپلیکیشن تازه ای کرده که بازدیدکنندگان می توانند به یاری آن داده های بیشتری درباره حیوانات بدست آورند. این اپلیکیشن بوسیله فرستنده هایی که در محیط نصب شده اند کار می کنند.

هنگامیکه یک بازدید کننده تلفن هوشمندش را به سوی یکی از حیوانات می گیرد، اپلیکیشن مورد نظر به صورت خودکار اطلاعات را برای کاربر می فرستد. این اپلیکیشن همچنین به بازدیدکنندگان اجازه می دهد درباره زمان غذا خوردن حیوانات اطلاعاتی را دریافت کنند.

توبایس گروتر، مدیر رسانه های اجتماعی باغ وحش برلین می گوید: «ما فرستنده ها را در کنار برخی از قفسهای حیوانات کار گذاشتیم. هنگامیکه اپلیکیشن روشن است، فرستنده های کوچک نصب شده سیگنالهایی را به تلفن می فرستند. سپس داده ای مربوط به حیوانی که در نزدیکی محل است بر صفحه گوشی نمایان می شود.»

باغ وحش برلین در سال ۱۸۴۴ گشوده شد و اکنون بیش از ۲۰ هزار حیوان و ۱۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای داده است. هر سال بیش از ۳ میلیون بازدید کننده به این باغ وحش می آیند. برخی از گردشگران از این اپلیکیشن استفاده کرده اند.

یکی از بازدیدکنندگان باغ وحش می گوید: «اپلیکیشن واقعا کاربرد دارد. زیر انگشتانتان به شما داده های تازه را نشان می دهد. به گمانم تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است و افراد به جای باز کردن کتاب و نگاه کردن به یک برگه کاغذ، نیازمند دریافت سریع داده ها زیر انگشتانشان هستند.»

برای استفاده از این اپلیکیشن باید بلوتوث گوشی همراه روشن باشد. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و بنا به توافق مسئولان باغ وحش هیچگونه تبلیغی بر روی آن نقش نمی بندد.

نیکول اسکات پایه گذار موسسه موبایل گیکس دات کام درباره تکنولوژی دریافت اطلاعات از طریق گوشی همراه می گوید: «اساسا تکنولوژی دریافت امواج از طریق گوشی همراه به معنای این است که شما در نزدیکی منبع اطلاعات هستید و آنرا دریافت می کنید. این پایه فنآوری دریافت امواج را شکل می دهد. این تکنولوژی از مدتی پیش در شکلهای گوناگون حضور دارد. گردشگری از ۲۰ سال پیش از این فنآوری بهره جسته است. اکنون استفاده از آن با بهره گیری از تلفن هوشمند آسان تر است. شما می توانید درباره هر چیزی اطلاعات بدست آورید.»

این اپلیکیشن برای گوشی های آیفون در اپل استور و برای گوشی هایی که با سیستم عامل اندروید کار می کنند در گوگل پلی استور قابل دریافت است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرایش بیش از پیش خودروسازان به تولید اتومبیلهای برقی

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما