بزرگترین تمرین اتحادیه اروپا برای مقابله با حملات و جرایم اینترنتی

بزرگترین تمرین اتحادیه اروپا برای مقابله با حملات و جرایم اینترنتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آژانس اتحادیه اروپا برای تامین امنیت شبکه های اینترنتی و اطلاعات دومین مرحله از بزرگترین تمرین و آمادگی سال ۲۰۱۶ میلادی خود برای تامین امنیت در دنیای اینترنت و مقابله با حملات و جرایم اینترنتی را در ی

آگهی

آژانس اتحادیه اروپا برای تامین امنیت شبکه های اینترنتی و اطلاعات دومین مرحله از بزرگترین تمرین و آمادگی سال ۲۰۱۶ میلادی خود برای تامین امنیت در دنیای اینترنت و مقابله با حملات و جرایم اینترنتی را در یونان آغاز کرده است. اولین مرحله از تمرین امسال در ماه آوریل برگزار شده بود.

به همین منظور کارشناسان و نمایندگانی از تمام کشورهای عضو و غیرعضو اتحادیه اروپا، صدها سازمان دولتی و غیردولتی و نیز خدمات دهندگان اینترنتی و دست اندرکاران ذیربط یا در یونان گردهم آمده اند و یا از کشورهای خود با مرکز و شعبه عملیاتی این آژانس در آتن در تماس هستند.

اودو هلمبرشت، مدیر اجرایی آژانس امنیت اینترنتی اتحادیه اروپا برای روشن ساختن اهمیت و لزوم تمرین و آمادگی برای مقابله با حملات اینترنتی با بیان این که حملات اینترنتی پدیده جدیدی نیست گفت:«به حسابهای بانکی دست برده می شود، اطلاعات شخصی و مالیاتی دزدیده می شوند و یا می توان اشاره داشت به حملات سیاسی اینترنتی در استونی و در گرجستان حدود ۸ تا ۱۰ سال پیش. کاری که اینجا می کنیم آمادگی اروپا برای دفاع از خود در برابر حملاتی از این دست است.»

علاوه بر کسب آمادگی لازم برای «تامین امنیت اینترنتی در دو بعد سیاسی و اقتصادی»، هدف عمدۀ دیگر، لزوم آمادگی کامل بوقت «بحران و حملات اینترنتی در مقیاس وسیع» است.

در همین راستا، پائولو امپادینهاس، یکی دیگر از مقامات ارشد آژانس امنیت اینترنتی اتحادیه اروپا بر اهمیت و لزوم «افزایش بودجه و شمار پرسنل آژانس» متبوع خود برای مقابله با «حمله ای که هر آن ممکن است صورت گیرد» تاکید می کند.

مقر آژانس امنیت اینترنتی اتحادیه اروپا در جزیره هراکلیون یونان و شعبه عملیاتی آن در آتن واقع است.

این آژانس بدلایل امنیتی از اعلام جزئیات تمرین و سناریوهای مختلفی که خود را برای مقابله با آنها آماده می کند خودداری کرده است.

آکیس تاتسیس از آتن می گوید:«اروپا در برابر جرایم اینترنتی سپرش را آماده می کند. بیش از هزار نفر با تلاش در آتن و در سراسر اروپا برای مقابله با حملات اینترنتی آماده می شوند. آنها روند و عملیاتی را شبیه سازی می کنند که سرعت بالا، دانش و اطلاعات دقیق و همکاری تنگاتنگ اساس آن را تشکیل می دهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت هوشمند در استونی؛ صدور شناسنامه ایمیلی برای نوزادان

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند