نامه همسر محمد علی، بوکسور آمریکایی به رهبر ایران برای آزادی نمازی‌ها

نامه همسر محمد علی، بوکسور آمریکایی به رهبر ایران برای آزادی نمازی‌ها
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

همسر محمد علی، بوکسور اسطوره‌ای آمریکا در نامه‌ای به رهبر ایران خواستار آزادی سیامک و باقر نمازی شد.

به گزارش فارین پالیسی خانم لونی علی، همسر محمد علی مشت‌زن مسلمان آمریکایی از علی خامنه‌ای خواسته است که این شهروندان آمریکا را مورد «رافت اسلامی» قرار دهد و دستور آزادی آنان را صادر کند.

وی افزوده است: «شوهرم، محمد علی، ایران و مردم ایران را دوست داشت. نشان دادن رافت و بخشش در مورد این دو نفر احترام به میراث محمد علی خواهد بود».

Invoking her husband's legacy, the widow of Muhammad Ali calls for the release of two U.S. citizens held by Iran. https://t.co/RhvfBwQJ9x

— Foreign Policy (@ForeignPolicy) October 14, 2016

همسر محمد علی نوشته است: «همسرم مدافع اسلام برای همه مسلمانان بود. برای جهانی که هنوز تلاش‌ها و نفوذ محمد علی را محترم می‌شمرد نشان دادن چهره واقعی اسلام به عنوان دین صلح و بخشش بسیار مهم است. من دعا می‌کنم که همه ما بتوانیم در راه او گام برداریم و حسن نیت و تفاهم بین ملت‌های ایران و آمریکا را تقویت کنیم.»

سیامک نمازی، فعال اقتصادی و مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است. او مهرماه ۹۴ در تهران بازداشت شد. باقر نمازی، پدر ۸۰ ساله او نیز بهمن ماه گذشته که برای رسیدگی به پرونده پسرش به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس گزارش برخی رسانه‌ها سیامک و باقر نمازی، هفته گذشته در دادگاهی به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه شده‌اند، اما تاکنون هیچ نهادی به طور رسمی درباره وضعیت این دو نفر اظهار نظر نکرده است.

همسر محمد علی کلی طی نامه‌ای به آیت الله خامنه‌ای خواهان آزادی باقر و سیامک نمازی شد pic.twitter.com/vM3Qd3NH14

— حقوق بشر در ایران (@ICHRI_Fa) October 14, 2016

بازداشت سیامک و باقر نمازی، واکنش‌هایی بین‌المللی را در پی داشته و از جمله صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، با صدور بیانیه ای نگرانی خود را از وضعیت سلامت باقر نمازی، کارمند پیشین خود اعلام کرده بود. جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ در مورد وضعیت سیامک و باقر نمازی گفته بود که آمریکا به شدت نگران گزارش‌هایی است که در مورد بازداشت آنها در ایران منتشر شده‌ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابراز نگرانی یونیسف از بازداشت باقر نمازی در ایران

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است