مشارکت ایران در نشست لوزان درباره سوریه

مشارکت ایران در نشست لوزان درباره سوریه
Copyright 
نگارش از Ali Kheradpir با استفاده از  REUTERS, AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران از حضور محمدجواد ظریف در نشست لوزان خبر داد.

آگهی

سرگئی لاوروف و جان کری، وزیران امورخارجه روسیه و ایالات متحده آمریکا روز شنبه در شهر لوزان سوئیس بر سر میز مذاکره درباره سوریه بازمی گردند.

حسین جابری انصاری، معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه دولت جمهوری اسلامی ایران نیز از حضور محمدجواد ظریف در نشست لوزان در کنار وزیران امورخارجه ترکیه، عربستان سعودی، عراق، مصر و قطر خبر داده است.

این دور از گفت و گوها در هتل بوریواژ لوزان، سه هفته پس از شکست طرح آتش بسی است که بسیاری از ناظران از آن به عنوان آخرین فرصت در سالجاری میلادی برای سوریه یاد می کردند.

در همین حال بشار اسد، رئیس جمهوری دولت بعث سوریه در تازه ترین گفت و گویش با یکی از رسانه های روسیه بر ادامه عملیات نظامی علیه مخالفان شورشی در حلب تاکید کرده است. وی که شورشیان را «تروریست» می خواند مدعی شده است که «آنان از ترکیه آمده اند و جز عقب راندنشان برای بازگشت به این کشور یا کشتنشان چاره دیگری وجود ندارد.»

سوریه طرح سازمان ملل متحد را برای ارسال کمک های بشردوستانه به بیشتر مناطق تحت محاصره نظامیان پذیرفته است. با این همه این توافق شامل حلب نمی شود.

شهر تاریخی حلب با پشت سرگذاشتن پنج سال جنگ داخلی، میان ارتش وفادار به بشار اسد و شورشیان مسلح به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان جنگ سوریه را حدود ۴۰۰ هزار تن برآورد می کند.

Drone footage demonstrates a bird’s-eye view of homes and buildings in Aleppo, Syria destroyed by airstrikes. https://t.co/EEWvSQCpM6pic.twitter.com/h4OYhHBmmO

— ABC News (@ABC) October 14, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا گفتگوها با روسیه برای توقف درگیریها در سوریه را به حالت تعلیق درآورد

امیدواری مخالفان بشار اسد به تشکیل دولت انتقالی در سوریه

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند