یک صرب تبار شهردار سربرنیتسا شد

یک صرب تبار شهردار سربرنیتسا شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیسیون انتخابات در صربستان انتخاب یک شهردار صرب تبار برای ادارۀ شهر سربرنیتسا را تایید کرد.

آگهی

کمیسیون انتخابات در صربستان انتخاب یک شهردار صرب تبار برای ادارۀ شهر سربرنیتسا را تایید کرد. در این انتخابات که روز دوم اکتبر برگزار شد «ملادن گروییچیچ» که یک صرب ملی گراست به عنوان شهردار این شهر برگزیده شد. انتخاب وی نگرانی مسلمانان این منطقه را شدت بخشیده است.

دیوان بین المللی لاهه کشتار سربرنیتسا را نسل کشی دانسته است اما مسلمانان سربرنیتسا با انتقاد از این شهردار۳۴ ساله می گویند وی از بکار بردن عنوان نسل کشی سرباز می زند.

شهر سربرنیتسا که صحنۀ بزرگترین قتل عام در اروپا بعد زمان جنگ جهانی دوم است از سال ۱۹۹۹ تاکنون توسط شهرداران مسلمان اداره می شد.

بیش از هشت هزار نوجوان و جوان مسلمان مذکر در ژوییۀ ۱۹۹۵ و اندکی پیش از پایان جنگ داخلی در این منطقه توسط صرب ها قتل عام شدند. هویت بسیاری از قربانیان این نسل کشی هنوز مشخص نشده و از آزمایشات دی ان ای برای شناسایی قربانیان استفاده می شود. طبق اعلام کمیسیون ملی ناپدیدشدگان سربرنیتسا تاکنون تنها هویت کمتر از ۲۵۰۰ نفر از قربانیان این نسل کشی شناخته شده است.

جوانترین قربانی این نسل کشی که با نام «نظیر سولجیک» شناسایی شده در هنگام کشته شدن توسط صرب ها تنها ۱۲ ماه داشت.

دیوان بین المللی لاهه در فوریۀ ۲۰۰۶ طی حکمی علیرغم اینکه تاکید کرده است دولت وقت صربستان از نفوذ خود برای جلوگیری از نسل کشی مسلمانان در این منطقه استفاده نکرده، دولت آن زمان صربستان را مسئول این نسل کشی تشخیص نداد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داغ دل مادران بوسنی ۲۷ سال پس از نسل‌‌کشی «سربرنیتسا» تازه شد

ویدئو؛ مراسم بیست و چهارمین سالگرد کشتار سربرنیتسا

برگزاری جشن جنجالی صرب‌های بوسنی؛ اتحادیه اروپا و آمریکا هشدار دادند