جشنواره موسیقی دنیا در بوداپست

جشنواره موسیقی دنیا در بوداپست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از کره جنوبی تا نروژ و از ترکیه تا سنگال موسیقدانهای کشورهای مختلف در جشنواره «بوداپست ریتمو» (Budapest Ritmo) در پایتخت مجارستان گرد هم آمدند.

آگهی

از کره جنوبی تا نروژ و از ترکیه تا سنگال موسیقدانهای کشورهای مختلف در جشنواره «بوداپست ریتمو» (Budapest Ritmo) در پایتخت مجارستان گرد هم آمدند. کاخ هنر بوداپست میزبان بیش از سی کنسرت بود. گروه بین المللی (Monoswezi) جاز اسکاندیناوی را با موسیقی آفریقایی ترکیب می کند. نام گروه ترکیبی از ملیت اعضای آن از نروژ، سوئد، موزامبیک و زیمبابوه است.

هوپ ماسیک یکی از معدود نوازنده های زن ساز سنتی به نام مبیرا (mbira) می گوید: «اعضای گروه با هم رشد می کنیم، غذا و فرهنگ و زبانهای مختلف اعضا برای ما الهامبخش است. و اما سازی که من می نوازم سنتی است و تجربه کردن آن در محیطهای جدید برایم مهم است.»

گروه سازهای بادی برنجی از اتریش، ملودی مکزیک به نام ماریاچی را با نواهای بالکان و یودل اتریش تلفیق می کند. سه خواننده موسیقی فولک مجارستان در نمایشی ویژه و با هارمونی صداهای استثنائی، ترانه های فرهنگهای مختلف کشور را به مخاطبان عرضه کردند. اگی خواننده گروه می گوید: «دنیای اطراف ما در حال تغییر است و مردم بسیاری نیازمند کمک هستند. هر انسان برای خودش یک هستی و موسیقی یک راه یا پل برای هر انسان است.»

«واسیک» (Vassvik) اهل روستایی در شمال نروژ و یا شمالی ترین نقطه اروپا است. گروه او با یویک (yoik) فرهنگ باستانی سامی را زنده نگه می دارد. یویک، از قدیمی ترین سنتهای آوایی اروپا است که قدمت آن به چند هزار سال پیش بر می گردد. صدای قوی و موسیقی تاثیرگذار «نورا مینت» مخاطبان را شیفته کرد. خواننده اهل موریتانی یکی از ستاره های این فستیوال بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند