تازه های سینمای جهان

تازه های سینمای جهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاپیتان شگفت انگیز فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» (Capitan fantastic) از زمان نخستین اکران خود تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.

آگهی

کاپیتان شگفت انگیز

فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» (Capitan fantastic) از زمان نخستین اکران خود تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. فیلم، داستان پدری است که تصمیم می گیرد شش فرزندش را به شیوه ای غریب و مبتکرانه در دل جنگلها تربیت کند. نقش اصلی فیلم را ویگو مورتنسن بازی کرده است.

کارگردان فیلم «مت راس» درباره آن می گوید: «فیلم کاپیتان شگفت انگیز، رویای خودم به عنوان یک پدر بود و می خواستم با هنرمند بزرگی (برای ساختنش) همکاری کنم. دیدم ویگو (مورتنسن) همان آدم است. او فقط بازیگر نیست، شاعر، نقاش و عکاس هم هست و در هر کاری که می کند عمیق می شود. می خواستم با چنین آدمی کار کنم.»

دختر ناشناس

فیلم «دختر ناشناس»(La fille inconnue) ساخته ژان پیر و لوک داردِن ماجرای روانپزشک جوانی را روایت می کند که سعی دارد احساس گناه خود را از بین ببرد، چرا که درخواست کمک یک روسپی مهاجر را رد کرده و روز بعد جسد روسپی پیدا شده است.

این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد اما جایزه خاصی نگرفت گرچه سازندگان آن تا پیش از این دوبار نخل طلای کن را برده اند (سال ۱۹۹۹ برای فیلم «رُزتا» و سال ۲۰۰۵ برای فیلم «کودک»). این فیلم اواسط اکتبر در فرانسه روی پرده سینماها می رود.

بیابان

افتتاحیه فیلم مهیجِ «بیابان»، ساخته کارگردان مکزیکی «خوناس کوارون» به همراه بازیگران اصلی آن گائل گارسیا برنال و جفری دین مورگان در آمریکا برگزار شد.

فیلم مکزیکیِ «بیابان» (Desierto) ساخته یوناس کوارون داستان گروهی از مکزیکی هاست که می خواهند از مرز بیابانی مکزیک، وارد خاک ایالات متحده شوند اما با حمله مردی نژادپرست روبرو می شوند که کنترل بخشی از مرز را شخصا به عهده گرفته است. فیلم که جایزه انجمن بین المللی منتقدان را برده است نماینده مکزیک در جشنواره اسکار خواهد بود.

دوزخ

نمایش بین المللی فیلم ماجراجویانه «دوزخ» (Inferno) همچنان ادامه دارد. این فیلم پس از افتتاحیه ای که در فلورانس ایتالیا برگزار شد اکنون همراه بازیگران و سازندگانش راهی برلین شده است.

فیلم «دوزخ»، که براساس رمانی از دن براون ساخته شده، حاصل سومین همکاری ران هاوارد در مقام کارگردان و تام هنکس در جایگاه بازیگر است. رابرت لانگدُن با بازی تام هنکس، این بار در بیمارستانی در فلورانس به هوش می آید و در حالیکه حافظه اش آسیب دیده است در می یابد که باید سراسر اروپا را به دنبال مجرمی بگردد که می خواهد نسل بشر را با انتشار ویروسی مرگباری از بین ببرد.

افق آبهای ژرف

فیلم «افقِ آبهای ژرف»(ِDeepwater Horizon) ساخته پیتر برگ، داستان واقعی انفجار در یک سکوی نفتی آمریکا در خلیج مکزیک را روایت می کند. انفجاری که به بزرگترین فاجعه زیست محیطیِ تاریخ انجامید. این فیلم که مارک والبرگ نقش اصلی آن را بازی می کند مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است.

نازنین آمریکایی

فیلمِ جاده ای «نازنین آمریکایی» (American Hony)، ساخته آمدرئا آرنولد، کارگردانِ زن بریتانیایی، سرگذشت دختر نوجوانی را روایت می کند که به گروهی فروشنده سیّارِ مجلات می پیوندد و در گردابی از زیاده روی در خوشگذرانی، قانون گریزی و عشق جوانی گرفتار می شود. سه فیلم آمدرئا آرنولد، شاملِ «راه سرخ»، «تنگ ماهی» و «نازنین آمریکایی» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن را از آن خود کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد