"نگاه کن" فیلمی از بطن منطقه ای جرم خیز در مارسی

"نگاه کن" فیلمی از بطن منطقه ای جرم خیز در مارسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

Facebook Post : با اجتناب از کلیشه های موجود، کریم دریدی در آخرین فیلم خود به نام “Chouf” یا نگاه کن به بطن منطقه ای جرم خیز در شمال شهر مارسی در فرانسه می رود، جایی که معاملات میان گروه های مجرم در

آگهی

Facebook Post :

با اجتناب از کلیشه های موجود، کریم دریدی در آخرین فیلم خود به نام “Chouf” یا نگاه کن به بطن منطقه ای جرم خیز در شمال شهر مارسی در فرانسه می رود، جایی که معاملات میان گروه های مجرم در جریان است.
————————————————-

فیلم «نگاه کن» به کارگردانی کریم دریدی، کارگردان فرانسوی- تونسی.
شوف در زبان عربی به معنی نگاه کردن است اما در این فلیم به معنای کاری است که دیده بان های کوچک در محله ای در شمال مارسی که خرید و فروش مواد مخدر صورت می گیرد، انجام می دهند.

سوفیان شخصیت اصلی فیلم از خوش شانس های این شهر بوده است. او که برای تحصیل در شهر لیون فرانسه زندگی می کند برای تعطیلات به مارسی می ورد تا به خانواده خود سری بزند.

برادر او در شهر مارسی یکی از فروشندگان مواد مخدر است. در این میان برادر او بدون اینکه توضیح و یا دلیلی برای آن باشد کشته می شود. این اتفاق و اتفاقات بعدی در فیلم سوفیان راه زندگی سوفیان را تغییر می دهد و او هرگز دوباره به درس و تحصیل باز نمی گردد.

کارگردان در این فیلم تلاش داشته تا از کلیشه های معمول دوری کند. او عاشق شخصیت های فیلمش است و حتی برای بسیاری از آنها از بازیگران غیرحرفه ای استفاده کرده است. این فیلم پایانی تلخ دارد که همچنان تردید را در ذهن بیننده باقی می گذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد