قاری قرآن متهم به تجاوز: مرا واسطه هتاکی به رهبر ایران کرده‌اند

قاری قرآن متهم به تجاوز: مرا واسطه هتاکی به رهبر ایران کرده‌اند
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد گندم‌نژاد طوسی ملقب به سعید طوسی، قاری مشهور قرآن و از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر ایران با صدور بیانیه‌ای اتهامات سوءاستفاده جنسی از نوجوانان تحت آموزش را رد کرد.

در هفته‌های گذشته برخی از رسانه‏‌ها خبر داده بودند که سعید طوسی قاری مشهور قرآن با شکایت تعدادی از نوجوانان قاری قرآن به اتهام «آزار جنسی» تحت تعقیب قرار گرفته، اما با دخالت برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.

سعید طوسی در بیانیه‎ای که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده گفته است: «اعلام می‌دارم که اینجانب بحمدالله هرگز دامن به چنین گناهان و اعمال منافی عفت نیالوده‌ام و از درگاه ربوبی و به برکت آیات نورانی قرآن، عصمت و پاکی خود را تا آخر عمر طلب می‌نمایم.»

آقای طوسی با تاکید براینکه مستندات و اظهارات مطرح شده در وب سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی خارج از ایران «سراسر کذب و جعلی است» ضمن تهدید به شکایت از رسانه‌ها و افراد مطرح کننده این اتهام‌ها، گفته است که «دشمنان جمهوری اسلامی» او را واسطه هتاکی به علی خامنه‌ای قرار داده‌اند.

وی در پایان بیانیه خود نوشته است: «برادران و خواهران ایمانی را از آلودن ذهن‌شان به اکاذیب و اتهامات ناجوانمردانه دشمنان قرآن و اسلام برحذر می‌دارم که مبادا… با صدور بیانیه‌های دو پهلو آب به آسیاب دشمن بریزد.»

در همین راستا محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار ادعاها علیه سعید طوسی را مصداق «اشاعه فحشا» دانسته و از رئیس قوه قضاییه ایران خواسته است رسیدگی به پرونده سعید طوسی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآن، آقای حشمتی همچنین گفته است: «بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و به ویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه­ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می­‌نماید… از شاکیان محترم تقاضا می‌­کنم که با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند.»

در سال ۹۴ #سعید_طوسی با اقرار به #تعرض و #تجاوز به ۴سال حبس محکوم شده بوده اما با توصیه #رهبر به #لاریجانی پرونده بسته شده است pic.twitter.com/Zcc4Z06yob

— ام ای اس (@mas_ser43) October 18, 2016

پیشتر سایت «آمد نیوز» در گزارشی اعلام کرده بود که این پرونده به اتهام «فساد اخلاقی، اعمال منافی عفت و اغفال نوجوانان» قاری قرآن از سال ۹۱ تشکیل شده و آقای قطبی، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده که سعید طوسی به صورت مکتوب به ارتباطات ناسالم با شاکیان اعتراف کرده است.

سایت آمدنیوز همچنین نوشته است که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران این پرونده را برای تعیین تکلیف به صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه ارسال کرده و وی نیز این پرونده را «فاقد ادله اثبات جرم» تشخیص داده است. در نهایت پس از اظهار نظر رییس قوه قضائیه، دادستان تهران دستور مختومه شدن این پرونده را صادر کرده است.

هفته گذشته برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا در برنامه‌ای، صدای تعدادی از جوانان را پخش کرده که مدعی هستند آقای طوسی حدود پنج سال پیش در سفرهای خارجی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی، آنان را آزار جنسی داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم متهم آزار جنسی دبیرستان معین:۱۰ سال حبس، ۲ سال انفصال از خدمت و شلاق

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد