نبرد موصل: نیروهای عراقی وارد منطقه ای مسیحی نشین شدند

نبرد موصل: نیروهای عراقی وارد منطقه ای مسیحی نشین شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی خود برای بازپسگیری شهر موصل از داعش، وارد منطقه بغدیدا یا حمدانیه، شده اند.

آگهی

نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی خود برای بازپسگیری شهر موصل از داعش، وارد منطقه بغدیدا یا حمدانیه، شده اند. این منطقه مسیحی نشین از دو سال قبل تحت کنترل نیروهای داعش بوده است.

با آغاز عملیات بازپسگیری شهر موصل از داعش، بسیاری از نیروهای این گروه روانه کرکوک شدند. ارتش عراق اعلام کرده است که حمله شبه نظامیان داعش به این شهر را دفع کرده است و کنترل کامل این شهر در دست نیروهای دولتی است.

در جنوب شهر موصل، سربازان آمریکایی که در یک پایگاه هوایی حضور داشتند، مجبور شدند برای محافظت از خود در برابر گازهای سمی از ماسک استفاده کنند. این گازهای سمی بر اثر انفجار انتحاری نیروهای داعش در یک کارخانه گوگرد در هوا منتشر شدند.

نیروهای ارتش عراق سعی می کنند از جنوب و شرق موصل به مواضع داعش حمله کنند. نیروهای پیشمرگه کرد، در شرق این شهر، در کنار نیروهای ارتش می جنگند.

نیروهای عراقی و کرد از حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردار هستند که مواضع گروه موسوم به «دولت اسلامی» را در شهر موصل بمباران می کنند.

تخمین زده می شود که حدود ۳۰ هزار نیروی عراقی به همراه نیروهای ائتلاف در این عملیات مشارکت داشته باشند.

حدود دو ماه قبل نیروهای مسلح کرد موسوم به پیشمرگه با پیشروی در منطقه موصل توانستند بیش از ده روستا را از گروه داعش پس بگیرند اما نیروهای داعش همچنان کنترل بخشهایی از شهر موصل را در دست خود دارند.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق است و گروه داعش حدود دو سال قبل کنترل این شهر موصل را به دست گرفت و آن را پایتخت خلافت خودخوانده خود اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد موصل؛ مسیحیان عراقی در انتظار بازگشت به خانه

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود