زد و خورد در حاشیه مراسم سالگرد خیزش ضد کمونیستی در مجارستان

زد و خورد در حاشیه مراسم سالگرد خیزش ضد کمونیستی در مجارستان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم شصتمین سالگرد خیزش مردم مجارستان علیه نظام کمونیستی روز یکشنبه با حضور هزاران نفر در بوداپست، پایتخت این کشور برگزار شد.

آگهی

مراسم شصتمین سالگرد خیزش مردم مجارستان علیه نظام کمونیستی روز یکشنبه با حضور هزاران نفر در بوداپست، پایتخت این کشور برگزار شد. در مراسم امسال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و میهمان او یعنی رئیس جمهوری لهستان سخنرانی کردند.

آقای اوربان در سخنرانی روز یکشنبه در برابر ساختمان مجلس این کشور گفت: «ما باید اتحادیه اروپا را از خطر شوروی شدن و از دست کسانی که به ما می گویند چه کسانی باید در کشورمان زندگی کنند، نجات بدهیم.»

مراسم روز ملی مجارستان امسال با حواشی زیادی همراه بود. افرادی از گروه های مخالف نخست وزیر محافظه کار مجارستان تلاش کردند تا با سوت زدن و هو کردن در سخنرانی او اختلال ایجاد کنند. در همین اثنا، میان برخی طرفداران و مخالفان اوربان درگیری و زد وخورد بالا گرفت.

در فاصله نه چندان دوری از محل مراسم رسمی، گروهی از مخالفان سیاست های دولت مجارستان نیز گرد هم آمدند. فرنتس جورچانی رهبر حزب چپگرای ائتلاف دموکراتیک در جمع مخالفان گفت: «ما با کشوری که ویکتور اوربان در خیالات خودش ساخته کاری نداریم. ما کشوری می خواهیم که همه در آن احساس راحتی کنند، با هر سلیقه و اندیشه و باوری.»

ویکتور اوربان علاوه بر سیاست های ناسیونالیستی ضداروپایی و ضد مهاجرت، به دلیل واگذاری قرارداد تنها نیروگاه هسته ای این کشور به روسیه نیز مورد انتقاد مخالفان است. آنها معتقدند که این نزدیکی به مسکو مخالف روح ضد کمونیستی انقلاب ۱۹۵۶ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شصتمین سالگرد انقلاب مجارستان

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟