نگاهی به مبارزه با فلج اطفال در پاکستان

نگاهی به مبارزه با فلج اطفال در پاکستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با روز جهانی مبارزه با فلج اطفال (۲۴ اکتبر)، مسئولان پاکستان می گویند ابتلا به این بیماری در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن، یک کاهش ۶۲ درصدی نشان می دهد.

آگهی

همزمان با روز جهانی مبارزه با فلج اطفال (۲۴ اکتبر)، مسئولان پاکستان می گویند ابتلا به این بیماری در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن، یک کاهش ۶۲ درصدی نشان می دهد.

با این حال پاکستان به همراه افغانستان و نیجریه از معدود کشورهایی است که کماکان با این چالش دست به گریبان است و واکسیناسیون کودکان و حمایت از آنها در برابر این ویروس کشنده از اولویت های ملی این کشور محسوب می شود.

مشکلات ماموران واکسیناسیون در پاکستان متعدد است. در تصویر چهره یکی از این ماموران را می بینید که به دلایل امنیتی صورت اش مشخص نیست. او که از حمله طالبان جان سالم به در برده و در حال حاضر در فرانسه بسر می برد، به خبرنگار یورونیوز بیشتر توضیح می دهد: «به تازگی شاهد یک بهبود واقعی در کارزار مبارزه با فلج اطفال هستیم. دلیل اصلی آن تشدید تدابیر امنیتی تیم واکسیناسیون است که به لطف زحمات ارتش حاصل شده است.»

از سال ۲۰۱۲ دستکم ۷۱ مددکار و پلیس حین ماموریت واکسیناسیون اطفال، طعمه حملات گروه طالبان شده اند. تعداد زیادی از آنها مجروح و حتی قطع عضو شده اند.

پاکستانی ها سال های سال است که با چالش های ناشی از حضور پررنگ طالبان در این منطقه سردر گریبانند؛ از جمله تدابیر بین المللی در ممنوع کردن سفر پاکستانی های واکسینه نشده به خارج از کشور. از این رو اعضای تیم های واکسیناسیون که داوطلبانه فعالیت می کنند از تیر رس حملات طالبان دور نبوده اند.

این داوطلب که ۱۱ ترکش را از حمله ۴ سال پیش طالبان در بدن خود به یادگار دارد، مردم پاکستان را موافق طرح واکسیناسیون می داند. او می گوید: «مایلم تاکید کنم که مردم مخالفتی با این کارزار واکسیناسیون ندارند. می خواهم تاکید کنم که تمهیدات سلامت نوزاد و مادر در پاکستان باید تشدید شوند. ما در مناطق صعب العبور و کوهستانی وارد عمل می شویم. مناطقی که مشکل کودکان واکسینه نشده در آنها مشهود است. تعداد کودکانی که به آنها دسترسی وجود ندارد واقعا زیاد است. جای تاسف است که مادران باید دست کودکان خود را بگیرند و برای واکسن آنها به مراکز درمانی مراجعه کنند. تنها به این دلیل که تیم واکسیناسیون امکان دسترسی به برخی مناطق را ندارد.»

این داوطلب که نمی توانیم نام او را فاش کنیم بیش از بیست سال است زندگی خود را وقف مبارزه با فلج اطفال در پاکستان کرده و با رهبران مذهبی و مدارس اسلامی برای ریشه کنی این بیماری کشنده به طور مداوم در تعامل و همکاری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل خطاب به طرف های درگیر در افغانستان: اجازه دهید کودکان واکسینه شوند

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت