موافقان و مخالفان شکار نهنگ در نشست جهانی اسلوونی

موافقان و مخالفان شکار نهنگ در نشست جهانی اسلوونی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژاپن به دلیل شکار نهنگ برای مقاصد تجاری و به بهانه پژوهش های علمی، همواره مورد اتهام طرفداران محیط زیست در جهان بوده است.

آگهی

همزمان با آغاز شصت و ششمین نشست دو سالانه کمیسیون بین المللی شکار نهنگ، دوستداران محیط زیست و مخالفان شکار نهنگ روز دوشنبه در برابر محل برگزاری این رویداد علمی در شهر پورتوروژ اسلوونی تظاهرات کردند. در عین حال با وجود همه مخالفت ها، طرفداران شکار این حیوان با توجیه پژوهش های علمی از این فعالیت دفاع می کنند.

جوجی موریشتا، رئیس هیأت نمایندگی ژاپن در این نشست گفت: «هر زمان که ما به ماهیگیری، شکار یا فعالیت دیگری شبیه این می پردازیم، به علم نیاز داریم. استفاده از منابع طبیعی نیاز به علم دارد. ممکن است رویکرد علمی متفاوت باشد، ولی خود علم همیشه مورد نیاز است.»

We're celebrating the 30th anniversary of the ban on commercial #whaling! Thx #IWC66 for making the oceans safer for whales! #ProtectWhalespic.twitter.com/2FnL25utdk

— Humane Society Int'l (@HSIGlobal) 24 octobre 2016

برزیل پیشنهاد داد تا در آب های جهان برای نهنگ ها مناطق شکار ممنوع در نظر گرفته شود اما استرالیا معتقد است که می توان برای جلوگیری از کشته شدن نهنگ ها در پژوهش های علمی از روش های کم خطر استفاده کرد.

جاش فرایدنبرگ، وزیر محیط زیست استرالیا گفت: «همان طور که می دانید استرالیا به میزان قابل توجهی بودجه داده و به طرح مشترک پژوهشی دوازده کشور اقیانوسیه برای به کارگیری روش های غیر مرگبار کمک کرده است. نصب فرستنده های صوتی و ایستگاه های شنود زیر دریایی و استفاده از ردیابی ماهواره ای می توانند روش های پژوهشی بسیار موفقیت آمیز، عملی و مؤثری باشند بدون آن که از مواد کشنده استفاده شود.»

ژاپن به دلیل شکار نهنگ برای مقاصد تجاری و به بهانه پژوهش های علمی، همواره مورد اتهام طرفداران محیط زیست در جهان بوده است. در عین حال کشورهای دیگری نیز همچون نروژ و ایسلند از این اتهام مبرا نیستند. در کانادا، روسیه و دانمارک نیز شکار نهنگ برای مصرف خوراکی به طور سنتی رواج دارد.

قوانین بین المللی آزادی شکار نهنگ برای مصارف تجاری را از سال ۱۹۸۶ به حال تعلیق در آورده، اما ژاپن خواستار اصلاح این قانون است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند