فیلم جهان واندرلیکس؛ مادری مجرد در راه یک نمایش استعدادیابی

فیلم جهان واندرلیکس؛ مادری مجرد در راه یک نمایش استعدادیابی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم سینمایی «جهان واندرلیکس» زندگی و شرایط سخت زندگی مادری مجرد را روایت می کند که پیش از این موسیقیدان بوده است.

آگهی

فیلم سینمایی «جهان واندرلیکس» زندگی و شرایط سخت زندگی مادری مجرد را روایت می کند که پیش از این موسیقیدان بوده است.

اعضای خانواده «میمی» با بازی کاترینا شوتلر، مشکلات و اختلالات روانی مختلفی دارند. پسر او فلیکس بیش فعال است، پدرش به بیماری دو قطبی مبتلاست، مادرش مدام در فکر خودکشی است، خواهر میمی یک بیمار خود محور (اگوومانیا) است و همسر سابق او آشفته و نامتعادل به نظر می آید.

دنی لیوی کارگردان این فیلم کمدی- تراژدی، فیلنامه نویس و کارگردان سوئیسی است که با فیلم های زرافه (eschugge) و برو بدنبال شکر (Alles auf Zucker) فیلمی کمدی درباره هیتلر به شهرت رسید.

دنی لیوی در مورد این فیلم می گوید: «اختلالات روانی موضوعی مهم و حساس است. من می خواستم تا این موضوع مهم را در غالبی کمدی و عین حال جدی بیان کنم که قصد دارد ایجاد انگیزه کند. بغیر از این قصد داشتم فیلمی بسازم که باز هم یک زن موضوع اصلی آن باشد. فیلمی در مورد یک زن و یک مادر مجرد.»

فیلیپ، مادر خود را برای یک نمایش استعدادیابی در سوئیس ثبت نام می کند. او در صورت برنده شدن میتواند با جایزه این مسابقه قرض های خود را بپردازد. بنابراین میمی پیشنهاد پسر خود را می پذیرد. ولی مشکل اینجاست که همه خانواده تصمیم می گیرند تا با او در این سفر همراه شوند.

این نمایش استعدادیابی که «شانس دوباره» نام دارد، می تواند زندگی میمی را دگرگون کند به این شرط که او بتواند با همه مشکلات خانواده اش، خود را به موقع به شهر زوریخ برساند.

پیتر سیمونیشک، بازیگر نقش پدر میمی معتقد است که خانواده می تواند به آدم ضربه بزند و همه این تجربه به نحوی از سر گذرانده اند. او می گوید: «هر کس به نحوی می تواند با این فیلم احساس نزدیکی کند. با یک نقش یا با یک دیالوگ یا روابط موجود در فیلم. مثلا همسر سابق میمی در فیلم می گوید: (عشق؟ باید بلد باشید چطور عشق بورزید.) مخاطب چنین حرفی بودن خیلی خوب است نه؟ »

فیلم سینمایی «جهان واندرلیکس» در آلمان به روی پرده رفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد