نخستین روز تخلیۀ اردوگاه موسوم به جنگل با آرامش پایان یافت

نخستین روز تخلیۀ اردوگاه موسوم به جنگل با آرامش پایان یافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تخلیۀ اردوگاه دست ساختۀ مهاجران در منطقۀ «پا دو کاله» در شمال فرانسه از روز دوشنبه با حضور نمایندگان دولت و صدها پلیس و ژاندارم آغاز شد.

آگهی

تخلیۀ اردوگاه دست ساختۀ مهاجران در منطقۀ «پا دو کاله» در شمال فرانسه از روز دوشنبه با حضور نمایندگان دولت و صدها پلیس و ژاندارم آغاز شد. در نخستین روز عملیات تخلیۀ این اردوگاه ۱۹۱۸ مهاجر سوار بر ۴۵ اتوبوس این محل را به مقصد اقامتگاههای موقت در سراسر کشور ترک کرده اند.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه نیز ۴۰۰ مهاجر زیر ۱۸ سال نیز در مراکز ویژه ای مستقر شده اند تا مقدمات پذیرش پناهندگی آنها در فرانسه یا بریتانیا فراهم شود.

به گفتۀ برنار کزنوو، وزیر کشور فرانسه، لندن متعهد شده است تمامی نوجوانانی را که به تنهایی در این اردوگاه بسر می بردند و خانواده ای در بریتانیا دارند در خاک خود بپذیرد. وزیر کشور فرانسه می گوید: « علاوه بر این تعهد، مقامات بریتانیا در حال بررسی وضعیت نوجوانان تنهایی هستند که هیچ خانواده ای هم در بریتانیا ندارند اما علاقمند هستند که به این کشور پناهنده شوند.»

نزدیک به ۱۳۰۰ نوجوان مهاجر بدون همراه در این اردوگاه زندگی می کنند و از اوایل هفتۀ جاری ۲۰۰ نفر از این نوجوانان در قالب پیمان موسوم به «آمیین» به بریتانیا انتقال یافته اند.

همزمان، وزارت مسکن فرانسه که اردوگاههای مهاجران در سراسر این کشور را تحت پوشش دارد از آتش سوزی های عمدی و تخریب برخی از این اردوگاهها در مناطقی مانند «لوبیرات» و «فورژ له بن» خبر داد. در منطقۀ «سنت بره ون» نیز به سوی اردوگاهی که قرار است تعدادی از این مهاجران را در خود جای دهد از سوی افراد ناشناس شلیک شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجویان کاله، از ابتدا تا حال

آغاز عملیات برچیدن «جنگل» و انتقال پناهجویان به سایر نقاط فرانسه

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟