نگرانی کمیسیون اروپا از افزایش کسری بودجه ایتالیا

نگرانی کمیسیون اروپا از افزایش کسری بودجه ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا از دولت ایتالیا خواست تا درباره جزئیات بودجه سال آینده اش توضیح بیشتری دهد.

آگهی

کمیسیون اروپا از دولت ایتالیا خواست تا درباره جزئیات بودجه سال آینده اش توضیح بیشتری دهد. بازوی اجرایی اتحادیه اروپا نگران افزایش کسری بودجه ایتالیاست.

پی یر مسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه در این زمینه گفت: «بر اساس اصلاحات درخواستی شورا (شورای اتحادیه اروپا)، آمار و ارقام با هم تطابق ندارند. ما و شورا می دانیم که ایتالیا در خط مقدم ورود پناهجویان قرار دارد. این موضوع را در هنگام بررسی ارقام مدنظر قرار خواهیم داد.»

ایتالیا پیش تر وعده داده بود که در سال آینده میلادی کسری بودجه ساختاری خود را به میزان شش دهم درصد کاهش دهد، اما هم اکنون می گوید که نمی تواند به وعده خود عمل کند، چراکه بحران پناهجویان و زلزله تابستان گذشته موجب شده هزینه هایش افزایش یابد.

سیمونا بونافه، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا در این باره اظهار داشت: «ایتالیا تا این لحظه تلاش زیادی انجام داده است. ما می گویم اگر اتحادیه اروپا بخشی از هزینه پناهجویان را می پرداخت، ایتالیا هم اکنون می توانست آمار متفاوتی ارائه کند.»

ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا هم اعلام کرده که اگر بر سر بودجه سال آینده این کشور با کمیسیون اروپا به توافق نرسد، بودجه کل اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟