محمدجواد لاریجانی: اجازه تأسیس لانه فساد غربی‌ها را نمی‌دهیم

محمدجواد لاریجانی: اجازه تأسیس لانه فساد غربی‌ها را نمی‌دهیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تاسیس دفتر نمایندگی در تهران به شدت انتقاد کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای لاریجانی با اشاره به قطعنامه‌ پارلمان اروپا برای عادی‌سازی روابط با ایران گفت: «عنوان کردند با تاسیس این دفتر می‌خواهند با مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های های داخل کشورمان ارتباط نزدیک بگیرند لذا باید بدانند دستگاه قضا اجازه نمی‌دهد چنین لانه فسادی تأسیس شود.»

پارلمان اروپا روز سه‌شنبه با اکثریت آرا، قطعنامه موسوم به عادی‌سازی روابط با ایران را تصویب کرد. در بخشی از این قطعنامه از عملکرد ایران در زمینه حقوق بشر انتقاد شده است.

آقای لاریجانی با تاکید بر اینکه «ایران به هیچ وجه بیانیه [قطعنامه] پارلمان اروپا را قبول نداشته و آن را نخواهد پذیرفت» گفت: «بیانیه پارلمان اروپا اگرچه دارای قدرت اجرایی نیست ولی بیانگر مقاصد این اتحادیه در تعاملات خود با ایران است.»

این نخستین واکنش یک مقام رسمی ایران به قطعنامه پارلمان اروپا برای عادی‌سازی روابط با ایران به شمار می‌رود. این درحالی است که این هفته هیاتی از ایران برای مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است. آقای لاریجانی درباره این مذاکرات گفته است: «ما از این جهت در موضوع حقوق بشر با آنها مذاکره می‌کنیم تا نشان دهیم به جز حرف‌های آنها حرف‌های بسیار خوب دیگری در بحث حقوق بشر وجود دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه و سوریه وضع کرد

معاون وزیر خارجه ایران در ابوظبی با طرف‌های اروپایی عضو برجام دیدار کرد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره گسترش دامنه تحریم‌های ایران به توافق رسیدند