نبردها برای آزادی موصل؛ شهروندان بیشتری از این مناطق می گریزند

نبردها برای آزادی موصل؛ شهروندان بیشتری از این مناطق می گریزند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با نزدیک شدن نیروهای عراقی و پیشمرگه ها به موصل بر شمار شهروندانی که از این شهر می گریزند افزوده شده است.

آگهی

با نزدیک شدن نیروهای عراقی و پیشمرگه ها به موصل بر شمار شهروندانی که از این شهر می گریزند افزوده شده است. نیروهای عراقی از مردم در شهر موصل و مناطق اطراف خواسته اند بر فراز خانه هایشان پرچم سفید نصب کنند تا به هنگام بمباران ها از مواضع داعش تشخیص داده شوند.

به گفتۀ کسانیکه از این مناطق آزاد شده گریخته اند نیروهای داعش از خروج مردم از جلوگیری می کنند و تعداد زیادی از ساکنان این شهرها و روستاها را به مناطقی نامعلوم انتقال داده اند.

محمود علی خلف، از ساکنان یکی از روستاهای آزاد شده می گوید: «داعشی ها برادرم را کشتند چون می خواست به نیروهای نظامی دولتی بپیوندد. هر کس که بخواهد به نیروهای نظامی دولتی بپیوندد داعشی ها او را می کشند. آنها همچنین تعداد زیادی از مردم را اسیر کرده و سوار بر کامیون به جاهای نامعلوم برده اند و معلوم نیست سرنوشت آنها چه می شود.»

کسانیکه توانسته اند از مناطق تحت اشغال داعش بگریزند یا اهل روستاها و شهرهای آزاد شده هستند با همراهی سربازان عراقی به اردوگاههای برپا شده توسط سازمان ملل در مناطقی مانند قرایه و صفرایه انتقال می یابند.

به گزارش دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در عراق، شمار کسانیکه در اردوگاه دباغه مستقر شده اند از مرز ۳۲۰۰۰ نفر گذشته است. روز چهارشنبه همچنین این سازمان از انتقال بیش از ۷۲۰۰ چادر به منطقۀ اربیل برای ایجاد اردوگاههایی به منظور اسکان شهروندان شهرهای موصل و اطراف آن خبر داد.

همزمان سازمان جهانی بهداشت از استقرار سیستمی برای واکسیناسیون این پناهجویان بویژه کودکان به منظور پیشگیری از بیماری های مسری در این اردوگاهها خبر داده است.

ارتش عراق و پیشمرگه ها می گویند طی روزهای گذشته توانسته است دست کم ۹۰ روستا و شهرک را در اطراف شهر موصل از دست داعش خارج کنند.

هنوز تاریخ دقیق آغاز حملات برای آزادسازی شهر موصل مشخص نیست اما نیروهای عراقی و پیشمرگه می گویند کمتر از ۱۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند