دو زمین لرزه مرکز ایتالیا را لرزاند

دو زمین لرزه مرکز ایتالیا را لرزاند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مرکز ایتالیا روز سه شنبه صحنۀ دو زمین لرزۀ پی در پی بود.

آگهی

مرکز ایتالیا روز سه شنبه صحنۀ دو زمین لرزۀ پی در پی بود. قدرت این دو زلزله ۵.۴ ریشتر و ۵.۹ ریشتر گزارش می شود و دو ماه بعد از زلزلۀ مهیبی به وقوع می پیوندد که در همین منطقه رخ داد و موجب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ نفر شد.

این زلزله در شهری به نام ویسو در نزدیکی شهر آماتریچه رخ داده و سازمان ملی زلزله نگاری ایتالیا مرکز این زلزله را در نزدیکی «ماسراتا» در نزدیکی پروجا گزارش کرده است.

این دو زمین لرزه در اوایل شامگاه چهارشنبه رخ داده و تاکنون هیچ کشته ای برجای نگذاشته است. به گفتۀ مقامات منطقه ساکنان این شهر توانسته اند بموقع از ساختمان ها خارج شوند و طبق اعلام منابع خبری، نزدیک به ۲۰ نفر نیز در نتیجۀ این زلزله ها مجروح شده اند.

شدت این دو زلزله به حدی بوده که در رم پایتخت ایتالیا و ونیز نیز احساس شده است.

یک گردشگر آمریکایی که در هنگام این زلزله در شهر رم حضور داشت می گوید: «همه جا شروع به لرزیدن کرد، به دوستم گفتم شاید زلزله است؟ پنجره ها باز و بسته می شدند و لوسترها تکان می خوردند. واقعا غافلگیر شده بودیم.»

مقامات شهر ویسو می گویند در پی این دو زلزله که به فاصلۀ یکساعت از یکدیگر رخ داده خطوط تلفن و برق منطقه از کار افتاده است. شهردار روستای اوسیتا نیز در گفت و گو با یک شبکۀ تلویزیونی با بیان اینکه «همه چیز برای روستای ما تمام شده» از تخریب خانه های زیادی خبرداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزلۀ شدید مرکز ایتالیا را لرزاند

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند