پناهگاه فیلهای بازنشسته از نمایش سیرک

پناهگاه فیلهای بازنشسته از نمایش سیرک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین پناهگاه فیلها در آمریکای لاتین نخستین دو مهمان خود را دریافت کرد.

آگهی

اولین پناهگاه فیلها در آمریکای لاتین نخستین دو مهمان خود را دریافت کرد. دو فیل سالخورده به نامهای مایا و گويیدا پس از سالها نمایش زنده سیرک، به این مرکز منتقل شدند. این پناهگاه زمینی با نهرهای آب و پستی و بلندی های سبز مرکزی مناسب برای درمان و نگهداری از این دو و احتمالا دهها فیل دیگر است.

اسکات بلیز و همسرش با تلاش بسیار و طی سالها این پناهگاه را تاسیس کردند. او می گوید: «پناهگاه یعنی دادن زندگی دوباره به فیلها، هدف ایجاد فضایی امن و مخصوص برای بازپروری، درمان و شکوفایی آنها است. نیاز ویژه و همچنین طبیعت این گونه در نظر گرفته می شود تا زندگی را ادامه دهد.»

برزیل، پهناورترین کشور قاره آمریکا به دلیل وجود زمین های مناسب، افراد و گروههای علاقمند برای نجات فیلهای برزیل، آرژانتین، شیلی و ونزوئلا برگزیده شد. رییس پناهگاه فیلها در برزیل، که یک گروه محلی مردم نهاد است می گوید این بهترین مکان برای این دو فیل ۴۰ ساله و همچنین ترمیم آسیب ناشی از سالها نمایش در سیرک است.

مسئولان این پناهگاه تصور می کنند حدود ۵۰ فیل در آمریکای جنوبی شرایطی مشابه مایا دارند. بنابه قوانین بعضی کشورها از جمله برزیل استفاده از فیلهای سالخورده در سیرک ممنوع است. در آسیا و آفریقا نیز، کشتار فیل برای تجارت عاج یکی از خطرات است و آمار نشان می دهد جمعیت این گونه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ سی درصد کاهش داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات