نخست وزیر ایتالیا می گوید زلزله زدگان نباید نگران زندگی در چادر باشند

نخست وزیر ایتالیا می گوید زلزله زدگان نباید نگران زندگی در چادر باشند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماتیو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در دیدار از مناطق زلزله زده به مردمی که خانه هایشان ویران شده است وعده داد که بزودی در اقامتگاه های امنی اسکان داده خواهند شد و لازم نیست که در هوای سرد پاییزی، نگران زن

آگهی

ماتیو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در دیدار از مناطق زلزله زده به مردمی که خانه هایشان ویران شده است وعده داد که بزودی در اقامتگاه های امنی اسکان داده خواهند شد و لازم نیست که در هوای سرد پاییزی، نگران زندگی در چادر باشند.

دولت ایتالیا اعلام کرده است که برای کمک رسانی فوری به زلزله زدگان ۴۰ میلیون یورو اختصاص داده است.

آقای رنتسی پس از دیدار با مقامهای محلی و امدادگران در حضور زلزله زدگان گفت: «ایتالیا زخم خورده است اما تسلیم نمی شود. امکان ندارد که اجازه بدهیم در چادر زندگی کنید. در چند روز آینده درباره این که چطور کارها را پیش ببریم تصمیم می گیریم.»

روز چهارشنبه دو زلزله قدرتمند به فاصله حدود دو ساعت از هم مرکز ایتالیا را لرزاندند. زلزله اول ۵.۴ ریشتر بود و زلزله دوم شدیدتر و به بزرگی ۶.۱ ریشتر بود. این دو زلزله کشته ای نداشتند اما بسیاری از مردم منطقه را وحشت زده کردند.

حدود دو ماه قبل و بلافاصله پس از زلزله در مرکز ایتالیا، دولت اعلام کرد که مردم زلزله زده از پرداخت مالیات معاف می شوند و ۵۰ میلیون یورو به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده می شود.

زلزله ۶.۲ ریشتری ایتالیا در ماه اوت، مرگ حدود ۲۹۰ نفر را رقم زد که بیش از دویست نفر از آنها از ساکنان منطقه آماتریچه بودند. این زلزله همچنین بیش از ۲۵۰۰ نفر از ساکنان این منطقه آماتریچه را بی خانمان کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش خسارت به شهر تخریب شده آماتریس ایتالیا

آغاز کمک رسانی ها به زلزله زدگان پس از وقوع دو زمین لرزه شدید در ایتالیا

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها