سانحه دو فروند هواپیما در آمریکا

سانحه دو فروند هواپیما در آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک فروند هواپیمای مسافربری بعدازظهر جمعه حین برخاستن از باند فرودگاه شیکاگو دچار سانحه شد.

آگهی

یک فروند هواپیمای مسافربری بعدازظهر جمعه حین برخاستن از باند فرودگاه شیکاگو دچار سانحه شد.

این هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ خطوط هوایی «آمریکن ایرلاینز» حامل ۱۷۰ مسافر و خدمه بود که بلافاصله بعد از حادثه، به خارج از هواپیما هدایت شدند. در جریان این سانحه دستکم ۹ نفر جراحات سطحی برداشتند.

یکی از مسافران پرواز ۸۳۳ به مقصد میامی لحظاتی بعد از سانحه در ترمینال فرودگاه شیکاگو: «همهمه شد. ولی همه چیز تحت کنترل بود. مسافران خیلی فریاد نزدند و گریه زاری راه نینداختند. بعضی ها ناراحت چمدانهایشان بودند. تخلیه هواپیما هم خیلی سریع و سازماندهی شده بود. من یکی که غافلگیر شدم.»

خلبان این پرواز ترکیدن یکی از لاستیک ها را دلیل این سانحه عنوان کرده در حالیکه مسئولان شرکت هواپیمایی می گویند دلیل اصلی، نقص فنی در قسمت موتور این بوئینگ بوده است. تحقیقات در مورد علت این سانحه ادامه دارد.

American Airlines #Flight383 (Chicago to Miami) on Friday. Evacuation on the runway at Chicago’s O’Hare. Source: Hector Gustavo Cardenas. pic.twitter.com/hN02rjWZvv

— Flight (@flightorg) 28 octobre 2016

ساعاتی پس از آن نیز یک فروند هواپیمای باربری متعلق به خطوط هوایی «فِداِکس» هنگام فرود در فرودگاهی در ایالت فلوریدا، در قسمت موتور دچار نقص فنی و در پی آن آتش سوزی شد.

در این تصاویر غیرحرفه ای، لحظه آتش گرفتن موتور این فروند هواپیمای ترابری به ثبت رسیده است. در این سانحه خلبانان پرواز آسیبی ندیدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه در پرواز یونایتد ایرلاینز آمریکا؛ هواپیما سالم نشست

روکش موتور هواپیمای بوئینگ دقایقی پس از بلند شدن جدا شد

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد