عراق: آزاد سازی منطقه شوره همزمان با پیشروی به سمت تلعفر

عراق: آزاد سازی منطقه شوره همزمان با پیشروی به سمت تلعفر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شبه نظامیان شیعه در عراق می گویند در ادامه عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل، عملیاتی علیه نیروهای داعش در غرب این شهرآغاز کرده اند.

آگهی

شبه نظامیان شیعه در عراق می گویند در ادامه عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل، عملیاتی علیه نیروهای داعش در غرب این شهرآغاز کرده اند. نیروهای «حشد شعبی» که گروه بسیج مردمی عراق هستند، اعلام کرده اند که در حال پیشروی به سمت شهر تلعفر در ۶۰ کیلومتری موصل هستند.

همزمان فرماندهان عراقی از آزاد سازی منطقه استراتژیک شوره در جنوب موصل از دست داعش خبر داده اند. بر اساس گزارش ها در این عملیات که با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا انجام گرفته دستکم ۴۰ نیروی داعش کشته شده اند.

شهر تلعفر که در سال ۲۰۱۴ میلادی به کنترل نیروهای داعش درآمد، دارای جمعیتی با اکثریت شیعه است. شبه نظامیان شیعه در عراق همچنین تعهد داده اند که در صورت بازپس گیری وارد شهر سنی نشین موصل، نخواهند شد.

سازمان ملل متحد در گزارشی تخمین زده که بیش از یک و نیم میلیون شهروند عادی در موصل ساکن باشند و بیم آن می رود که داعش در مقابله با نیروهای عراقی از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند