محافظه کاران آمریکا و رأی لاتینی تبارها در انتخابات آتی

محافظه کاران آمریکا و رأی لاتینی تبارها در انتخابات آتی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شبی با رقص سالسا در شهر راکویل در نزدیکی واشنگتن.

آگهی

شبی با رقص سالسا در شهر راکویل در نزدیکی واشنگتن. این برنامه دوشنبه شب ها در رستوران «پالادار» است، جایی که مردمی از تبار آمریکای لاتین در سنین مختلف خود را سرگرم می کنند. آنها نسل های پسین از مهاجرانی هستند که از کوبا، مکزیک، پورتوریکو و السالوادور به اینجا آمده اند. دور میز رستوران، آنها از هر دری صحبت می کنند، در مورد زندگی، شغل و فرزندانشان و البته در مورد انتخابات ریاست جمهوری آتی.

یکی از مشتریان این رستوران می گوید: «من خیلی نگرانم. این خیلی ناراحت کننده است که به ترامپ رأی بدهیم. بعضی ها واقعا می خواهند به این آقا رأی بدهند.»

یکی دیگر از شهروندان می گوید: «او برای ما زن ها و لاتینی ها احترام قائل نیست. اصلا با او موافق نیستم. او در حال حاضر فرد مورد علاقه من نیست.»

فرد لاتینی تبار دیگری می گوید: «جامعه لاتینی جامعه بزرگی است و در گذشته تحرکات زیادی در آن انجام شده است. به طوری که ممکن است بر نتیجه انتخابات آینده تأثیر بگذارد.»

بسیاری از افراد لاتین تبار آمریکا در همین کشور به دنیا آمده اند گرچه پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ آنها متولد کشورهای آمریکای لاتین بوده اند. در سال های اخیر و به طور سنتی، رفتار انتخاباتی این اقلیت قومی در نتیجه آراء محافظه کاران تغییری ایجاد نکرده است. اما این بار سیاست های مهاجرتی جمهوریخواهان به طور کلی و سخنان دونالد ترامپ که لاتینی ها را «دزد» خوانده بود، این افراد را بر آن داشته تا به دموکرات ها رأی بدهند.

خولیان تسیرا، سخنگوی شورای ملی نژادهای آمریکا می گوید: «ما شاهد دو رفتار کاملا متفاوت از سوی دو نامزد در قبال جامعه لاتینی هستیم. به طور قطع آنچه از سوی دونالد ترامپ می بینیم، ساختن چهره ای اهریمنی از لاتینی ها و دادن شعارهای توهین آمیز خطاب به آنهاست و این ادبیاتی است که ما نمی خواهیم شاهد آن باشیم. البته اگر کسی بخواهد به ما توهین کند، ما هم مثل کیسه بوکس نخواهیم ماند و با رأی خودمان مشت محکمی به دهان او خواهیم زد.»

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ظاهرا تعداد قابل توجهی از مردم لاتینی این کشور آماده رأی دادن هستند.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن چنین تحلیل می کند: «جرج بوش حدودا ۴۰ و میت رامنی ۲۷ درصد از آراء لاتینی ها را به دست آوردند. اما انگار قرار است سهم دونالد ترامپ امسال از آن هم کمتر شود. جمهوریخواهان اگر می خواهند برای همیشه ریاست جمهوری را از دست ندهند، نیاز دارند که در آینده تعهد بیشتر و جدی تری در قبال لاتینی ها داشته باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیر تحقیقات اف بی آی در مورد ایمیل های کلینتون بر نظرسنجی ها

اهمیت روزافزون نقش زنان در آینده سیاسی ایالات متحده

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود