طوفان صحرا مهاجرت را برای آوارگان سوری و عراقی سخت تر کرده است

طوفان صحرا مهاجرت را برای آوارگان سوری و عراقی سخت تر کرده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نزدیک به ۲۰۰۰ مهاجر سوری و عراقی که در تلاش بودند خود را از مناطق درگیری به اردوگاه سازمان ملل در منطقه الحول سوریه برسانند، در شن و ماسه و طوفان صحرا گیر کرده…

آگهی

نزدیک به ۲۰۰۰ مهاجر سوری و عراقی که در تلاش بودند خود را از مناطق درگیری به اردوگاه سازمان ملل در منطقه الحول سوریه برسانند، در شن و ماسه و طوفان صحرا گیر کرده اند.

مهاجران در راه مانده، در بیابان و در چهل کیلومتری اردوگاه الحول و ۳ کیلومتری سرزمین های تحت کنترل داعش، در آلونکهایی که خود ساخته اند زندگی می کنند.

اردوگاه الحول که برای ماهها به اشغال نیروهای داعش درآمده بود، سرانجام در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی توسط ارتش سوریه آزاد شد اما جاده های منتهی به آن ایمن نیستند و به همین دلیل مهاجران سوری نیز برای ورود به آن باید مسیر عراق را انتخاب کنند.

زنی از این مهاجران می گوید: «ما با قاچاقچی ها به اینجا آمدیم. از روستایی به روستای دیگر رفتیم و برای ساعتهای طولانی و مسافتهای طولانی پیاده روی کردیم. اکنون چهارده روز است که با خانواده هایمان در اینجا زندگی می کنیم.»

مهاجری دیگر می گوید: «ما خانه هایمان را به دلیل حملات هوایی و جنگ ترک کردیم. ما در حسکه زندگی می کردیم و به اینجا آمدیم تا بتوانیم از خشونتهای داعش فرار کنیم. به اینجا رسیدیم اما اکنون در این منطقه گیر کرده ایم و نمی توانیم جلوتر برویم. ما هم پناهنده ایم. به وضعیت ما نگاه کنید، کودکانمان را ببینید. ما از این گرد و غبار می میریم.»

سیل آوارگان به سمت اردوگاههای پناهجویان در حالی روان است که سازمانهای غیردولتی فعال در امور بشردوستانه نسبت به محدودیت ظرفیت این اردوگاهها هشدار داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

اردوغان در بحبوحه مذاکرات با بغداد به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد

بیست سال پس از افشای آزار در ابوغریب؛ شکایت زندانیان پیشین در دادگاه بررسی می‌شود