دستکم ۲۴۰ قربانی در اثر غرق شدن دو قایق مهاجران در دریای مدیترانه

دستکم ۲۴۰ قربانی در اثر غرق شدن دو قایق مهاجران در دریای مدیترانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

غرق شدن دو قایق در دریای مدیترانه، دستکم ۲۴۰ قربانی برجای گذاشت.

آگهی

غرق شدن دو قایق در دریای مدیترانه، دستکم ۲۴۰ قربانی برجای گذاشت.

این دو قایق که روز چهارشنبه از لیبی عازم ایتالیا شده بودند، حدود سیصد مهاجر از غرب آفریقا را حمل می کردند و اگرچه نیروهای امداد پس از اطلاع از این حادثه بسرعت در محل حاضر شدند، اما تنها توانستند ۲۹ نفر را نجات داده و به جزیره لامپدوزای ایتالیا منتقل کنند.

کارلوتا سامی، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان درباره نجات یافتگان می گوید: «آنها شوکه شده اند و بشدت پریشانند. زیرا ساعتهای طولانی در آب بودند و تلاش می کردند برای زنده ماندن شنا کنند. آنها در آب پیدا شدند و نه روی قایق.»

در میان سرنشینان این قایق ها، شمار قابل توجهی زن و کودک نیز حضور داشتند و در زمان جستجوی بازماندگان، جسد دوازده تن از جمله بدن بی جان سه نوزاد یافت شد.

لئونارد دویله، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت درباره استفاده قاچاقچیان از قایق های بادی می گوید: «این، احتمالا به دلیل موفقیت نیروی دریایی کشورهای اروپایی در مبارزه با قاچاق انسان است. آنها بسیاری از قایق های ماهیگیری را که برای قاچاق مهاجران استفاده می شد، ضبط و نابود کردند. بنابراین به دلیل نبود چنین قایق هایی و همزمان اصرار مهاجران به عزیمت بسوی اروپا و تمایل قاچاقچیان به کسب درآمد از این راه، قاچاقچیان آنها را در قایق های بادی کاملا ناامن “دینگی” می گذارند.»

بنا بر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۴۲۲۰ مهاجر در آبهای دریای مدیترانه غرق شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشکلات درخواست شهروندی برای نوزادان متولد شده در کمپهای پناهجویان در یونان

در اثر واژگونی دو قایق در دریای مدیترانه بیش از ۲۰۰ مهاجر غرق شدند

عفو بین الملل: رهبران اتحادیه اروپا ایتالیا را به بدرفتاری با مهاجران سوق داده اند