ترکیه؛ زندان برای رهبران حزب دموکراتیک خلق ها و ۹ روزنامه نگار روزنامه جمهوریت

ترکیه؛ زندان برای رهبران حزب دموکراتیک خلق ها و ۹ روزنامه نگار روزنامه جمهوریت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صلاح الدین دمیرتاش از رهبران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که بامداد روز جمعه در خانه اش در دیاربکر بازداشت شده بود با هلی کوپتر به زندان فوق امنیتی شهر اردنه در شمال غربی ترکیه منتقل…

آگهی

صلاح الدین دمیرتاش از رهبران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که بامداد روز جمعه در خانه اش در دیاربکر بازداشت شده بود با هلی کوپتر به زندان فوق امنیتی شهر اردنه در شمال غربی ترکیه منتقل شد. همچنین خانم فیگن یوکسک داغ از دیگر رهبران این حزب نیز بعد از دستگیری در آنکارا به شهر قوجالی منتقل شده است.

از ۱۲ عضو دستگیر شده این حزب سه نفر بطور مشروط آزاد شده اند و ۹ نفر به زندان منتقل شده اند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به ابراز نگرانی مقامات اروپایی درباره دستگیری رهبران و اعضای حزب دموکراتیک خلق ها گفت: «متاسفانه، در حال حاضر بیشتر کشورهای اروپایی بطور جدی از پ کا کا (حزب کارگران کردستان) حمایت می کنند. ما نمی توانیم بپذیریم که آنها به ما درس ارجحیت قانون و دموکراسی بدهند.»

در تحولی دیگر روز شنبه با تصمیم دادگاه ۹ روزنامه نگار روزنامه جمهوریت از روزنامه های منتقد دولت در استانبول که هفته گذشته بازداشت شده بودند به زندان منتقل شدند.

مراد صابونجو سردبیر روزنامه جمهوریت و موسی کارت کارتونیست این روزنامه از جمله روزنامه نگارانی است که در زندان خواهند ماند. اتهام روزنامه نگاران زندانی شده روزنامه جمهوریت حمایت و تبلیغات برای گروههای تروریستی از جمله جنبش گولن و گروه پ کا کا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم بازداشت ۹ روزنامه نگار جمهوریت صادر شد

داعش مسئولیت حمله دیاربکر را برعهده گرفت

درگیری حامیان حزب دموکراتیک خلق ها با پلیس در چندین شهر ترکیه