حزب دمکراتیک خلق ها فعالیت خود را در پارلمان ترکیه متوقف کرد

حزب دمکراتیک خلق ها فعالیت خود را در پارلمان ترکیه متوقف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حزب دمکراتیک خلق های ترکیه از توقف فعالیت خود در پارلمان این کشور خبر داد.

آگهی

حزب دمکراتیک خلق های ترکیه از توقف فعالیت خود در پارلمان این کشور خبر داد.
این حزب اعلام کرده است که تمامی فعالیت های خود را در پارلمان به علت بازداشت دو رهبر و چند عضو این حزب توسط مقامهای امنیتی ترکیه متوقف می کند.

آیهان بیلگن، سخنگوی این حزب در شهر دیاربکر با اعلام این خبر گفت: «پس از مذاکره و گفت و گو با اعضاء تصمیم بر آن شد تا فعالیت های حزب در پارلمان متوقف شود و به حزب ما به میان مردم بازگردد.»

به گفته وی اعضای حزب از عضویت در پارلمان ترکیه کناره گیری نمی کنند اما در جلسات حاضر نخواهند شد. حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه ۵۹ کرسی دارد.

Diyarbakır'da yapılan MYK ve Meclis Grubumuzun ortak toplantısının ardından yapılan açıklama. https://t.co/1UiGWX8qGdpic.twitter.com/ov8ReKASAJ

— HDP (@HDPgenelmerkezi) November 6, 2016

بازداشت فیگن یوکسک داغ و صلاح الدین دمیرتاش، دو رهبر حزب دموکراتیک خلق ها و چند عضو دیگر این حزب واکنش های شدید مخالفان اردوغان را در پی داشته است.

بن علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه در واکنش گفت: «در صورتی که نمایندگان حزب دموکراتیک خلق در جلسات مشارکت نکنند به مردم خیانت کرده اند.»

همزمان رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز طی سخنانی با اشاره به انتقادهای مطرح شده علیه او در پی سرکوب شدید مخالفانش، اروپا را به حمایت از (پ ک ک) متهم کرد و گفت، اینکه او را “دیکتاتور” بنامند برایش اهمیتی ندارد.

.TayyipErdogan</a> accused EU of abetting terrorism with its support for the PKK and said he did not care if EU called him a dictator <a href="https://twitter.com/Reuters">Reuters

— Reihaneh Mazaheri (@ReyMazaheri) November 6, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات در حمایت از کردهای ترکیه

رهبران حزب دمکراتیک خلق های ترکیه بازداشت شدند

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد