برپایی دومین کنفرانس بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

برپایی دومین کنفرانس بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور روز دوشنبه برای دستیابی به راهکارهایی در رابطه با جلوگیری از تغییرات آب و هوایی در مراکش گردهم آمدند.

آگهی

نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور روز دوشنبه برای دستیابی به راهکارهایی در رابطه با جلوگیری از تغییرات آب و هوایی در مراکش گردهم آمدند. این کنفرانس که پس از توافق سال گذشته پاریس برپا شد به مدت دو هفته به طول خواهد انجامید.

پاتریشیا اسپینوزا، دبیر اجرایی چارچوب پیمان سازمان ملل برای تغییر آب و هوایی در این نشست گفت: «به اجرا گذاشتن زودهنگام توافق پاریس به روشنی دلیلی برای جشن گرفتن است ولی همچنین یادآوری زمان درباره توقعات بالایی است که اکنون در برابر همه ما قرار دارد. عزم و خواسته های توافق پاریس به دست نیامده است. ما تلاشی را برای تغییر پس از دو قرن توسعه شدید کربن آغاز کرده ایم.»

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفته که در صورت پیروزی، این توافق را به نمایندگی از کشورش لغو می کند. این در حالی است که رقیب وی، هیلاری کلینتون از سیاست های دولت باراک اوباما برای مقابله با تغییرات آب و هوایی حمایت کرده است.

کوثر وکیل، خبرنگار یورونیوز از محل برپایی این نشست بین المللی سازمان ملل متحد گزارش می دهد: «در طول برپایی این نشست که تا هجدهم نوامبر در مراکش برپاست، هدفی روشن پیگیری می شود؛ این هدف محدود کردن گرمایش زمین به زیر ۲ درجه است. تدابیری که باید اجرا شود از جمله جایگزینی سریع انرژی باد و خورشیدی، حفط منابع آب، تطبیق کشاورزی با تغییرات جوی به ویژه در آفریقا است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها