هیلاری کلینتون: می خواهم رئیس جمهوری همه آمریکایی ها باشم

هیلاری کلینتون: می خواهم رئیس جمهوری همه آمریکایی ها باشم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا آخرین تلاش هایش را برای ورود به کاخ سفید در حالی انجام می دهد که فاصله کمی با رقیب در نظرسنجی ها…

آگهی

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا آخرین تلاش هایش را برای ورود به کاخ سفید در حالی انجام می دهد که فاصله کمی با رقیب در نظرسنجی ها دارد.

خانم کلینتون در منچستر، بزرگترین شهر ایالت نیوهمپشایر گفت: «می خواهم رئیس جمهوری همه آمریکایی ها باشم چه آنان که به من رای می دهند و چه نه. زیرا ما باید این کشور را بهبود بخشیده و این امر با یاری همگی خواهد بود. ما باید به یاد داشته باشیم که چگونه مخالف باشیم بی اینکه ناسازگار شویم.»

تنها دو روز پیش از برپایی انتخابات ریاست جمهوری، خبر خوشی که جانی دوباره به ستاد دموکرات ها داد، رفع ابهام و اتهام از ایمیل های تازه خانم کلینتون بود که به دست اف بی آی رسیده و سبب بازگشایی پرونده ای جنجالی علیه وی شده بود. جیمز کومی، مدیر اف بی آی روز یکشنبه در نامه ای به کنگره نوشت که بررسی ایمیل های تازه به دست آمده، در نتیجه گیری پیشین این نهاد تغییری ایجاد نکرده و اتهامی متوجه وزیر خارجه پیشین نیست.

جاناتان لمیر، از خبرگزاری آسویشیتدپرس در این رابطه می گوید می گوید: «به نظرم این موضوع ابری که او را دربرگرفته کنار می زند. نخسیتن نامه کومی، حدود دو هفته پیش این رقابت را تکان داد. به دونالد ترامپ که در آن وقت در نظرسنجی ها به روشنی پائین رفته بود کمک کرد. در دست او سلاحی با پتانسیل سیاسی قرار داد و او برای ۱۰ روز یا بیشتر کلینتون را با آن هر روز کوبید.»

بسته شدن پرونده ایمیل های نامزد دموکرات ها سبب شد تا روز دوشنبه شاخص سهام در بازار مالی ایالات متحده آمریکا بیش از یک درصد افزایش یابد. همچنین ارزش دلار نیز در معاملات بازارهای آسیایی تقویت شد.

خانم کلینتون با ۴۴ و ۹ دهم درصد در برابر دونالد ترامپ با ۴۲ و ۷ دهم درصد آرای رای دهندگان احتمالی در تازه ترین نظرسنجی «ریل کلیر پولیتکس» ایستاده است.

FBI provided Hillary Clinton a reprieve less than 48 hours before Election Day — but is it too little too late? https://t.co/z3r8mrGizXpic.twitter.com/6WzaWjQ1kc

— CNN (@CNN) November 7, 2016

Donald Trump doubts the FBI reviewed all of Hillary Clinton's emails https://t.co/c1qHvrmXZO

— TIME (@TIME) November 7, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ارزش سهام در اکثر بازارهای بورس اروپایی یک روز مانده به انتخابات آمریکا

ترامپ: نمی توان ۶۵۰ هزار ایمیل را در ۸ روز بررسی کرد

آشنایی با مراحل رای گیری و اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا