داوریِ بوندس لیگا؛ مهاجر سوری و آرزویی که به واقعیت نزدیک می شود

داوریِ بوندس لیگا؛ مهاجر سوری و آرزویی که به واقعیت نزدیک می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عمار سحر یکسال پیش زمانی که به عنوان پناهنده سیاسی از سوریه به آلمان آمد فکر نمی کرد در مد ت کوتاهی بتواند به آرزوی دیرینه داوری در فوتبال برسد.

آگهی

عمار سحر یکسال پیش زمانی که به عنوان پناهنده سیاسی از سوریه به آلمان آمد فکر نمی کرد در مد
ت کوتاهی بتواند به آرزوی دیرینه داوری در فوتبال برسد.

هرچند او هنوز راه زیادی برای داوری در بالاترین سطوح فوتبال آلمان را دارد اما در این مدت کوتاه موفق شد دست کم داوری در لیگ دسته ششم آلمان را آغاز کند.

عمار سحر می گوید: «امیدوارم روزی در دسته اول و دوم بوندس لیگا داوری کنم. هر روز کار و تلاشم را افزایش می دهم تا روزی بتوانم مراحل ترقی بسوی بوندس لیگا را طی کنم. بوندس لیگا یکی از مهمترین لیگهای فوتبال اروپا و جهان است و به اندازه لیگ برتر انگلستان و اسپانیا اهمیت دارد.»

عمار سحر به امید کمک بردارش که پیشتر به آلمان مهاجرت کرده بود به این کشور آمد و مشکل اصلی او مانند بسیاری از مهاجران و پناهجویان یادگیری زبان است.

او می گوید:«زمانی که داوری در یکی از محله های برلین را آغاز کردم، مشکلی اساسی زبان داشتم. تازه رسیده بودم و ارتباط گرفتن با بازیکنان برایم آسان نبود. حالا، کمی تجربه کسب کرده ام و لغات و اصطلاحات زیادی خصوصا در زمینه فوتبال یادگرفته ام.»

عمار سحر جزو ۸۹۰ هزار پناهجوی سوری در آلمان است. او برای نجات جان خود و همسرش سوریه را ترک کرد. وی مانند بسیاری از مهاجران راه سخت مدیترانه و سپس کیلومترها پیاده روی در کشورهای یونان، مقدونیه، صربستان، اسلوونی و اتریش را ماهها پیمود تا به آلمان برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست

دورتموند هفته آخر کم آورد؛ بایرن مونیخ برای یازدهیمن سال متوالی قهرمان بوندسلیگا شد