فیلم سینمایی «کنیز»، آخرین اثر پارک چان ووک، کارگردان تحسین شده کره ای

فیلم سینمایی «کنیز»، آخرین اثر پارک چان ووک، کارگردان تحسین شده کره ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«کنیز» آخرین اثر کارگردان مشهور کره ای، پارک چان ووک است.

آگهی

«کنیز» آخرین اثر کارگردان مشهور کره ای، پارک چان ووک است. این فیلم (Handmaiden) از رمان «نوک انگشتان» نویسنده انگلیسی، سارا واتِرز الهام گرفته و آن را به یک داستان عاشقانه و ماجراجویانه در زمان میان دو جنگ کره تبدیل کرده است.

پارک چان ووک می گوید: «فیلم در زمانی روی می دهد که فاصله طبقاتی بسیار مشخص بود. طبقه ثروتمند و طبقه فقیر. نکته مهم دیگر، وجود بیمارستانهای روانی در آن دوره است. زمان میان دو جنگ کره تنها زمانی بود که این دو عنصر همزمان با هم وجود داشتند.»

سوک- هی با بازی کیم تائه ری، دختری است که با همکاری مردی فریبکار که خود را کنت فوجیوارا می نامد، قصد دارند تا ثروت بانو هیدکو را غارت کند. برای اینکار سوک-هی به خدمت این بانو در می آید. اما همه چیز خوب پیش نمی رود زیرا بعد از مدتی متوجه می شود که به بانو هیدکو با بازی کیم مین هی، احساس عاطفی دارد…

کارگردان فیلم می گوید: «من نمی خواستم که تمرکز داستان بر روی یک مرد بلکه می خواستم بر روی دو زن باشد. می خواستم عشق آنها ممکن باشد. آنها باید بر تفاوت طبقاتی غلبه می کردند و مهم تر از آن از دو کشوری بودند که دشمنی دیرینه با هم داشتند؛ ژاپن و کره. می خواستم نشان بدهم که چگونه می توان بر این موانع در یک رابطه فائق آمد.»

این کارگردان که رگه هایی از هیچکاک در آثار خود دارد، در این فیلم خود نیز تماشاچی را در تعلیق قرار می دهد. هیجان، ماجرا، غافلگیری و عشق میان دو زن از ویژگی های آخرین فیلم پارک چان ووک است. او می گوید: «من نمی خواستم فیلم عاشقانه بسازم. اما وقتی رمان «سر انگشتان» را خواندم و دیدم که داستان ان عشق بین دو زن (درزمان ویکتوریایی در بریتانیا) است، به سرعت تصمیم گرفتم که آن را با فضای کره آن زمان تطبیق دهم. ماجرای فیلم عاشقانه است اما خشونت روانی و به همان اندازه، خشونت جسمی در این فیلم پررنگ است.»

فیلم «کنیز» که در فستیوال کن برای اولین بار اکران شد، در پائیز و زمستان امسال در اروپا به روی پرده خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت