هیلاری کلینتون ریاست جمهوری را از دست داد

هیلاری کلینتون ریاست جمهوری را از دست داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری با فاصله ای بیش از ۵۰ رای الکترال از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان شکست خورد.

آگهی

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری با فاصله ای بیش از ۵۰ رای الکترال از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان شکست خورد. وی که پس از انتخابات مقدماتی در کنوانسیون دموکرات ها بعنوان نامزد رسمی این حزب انتخاب شد نتوانست روز هشتم نوامبر بیش از ۲۰ ایالت را با خود همراه کند.

وزیر خارجۀ پیشین آمریکا در نطق خود پس از شکست در برابر نامزد جمهوریخواهان گفت: «به دونالد ترامپ تبریک می گویم و بنام نیمی از کشورمان آماده ام با او همکاری کنم. امیدوارم که او بتواند رئیس جمهور موفقی برای همۀ آمریکایی ها باشد. این نتیجه ای نیست که ما می خواستیم و سخت برای آن کار کرده بودیم و من واقعا متاسفم که در این انتخابات به خاطر ارزش های مشترکی که داریم و چشم اندازی که برای کشورمان در نظر داشتیم پیروز نشدیم. با اینحال من احساس افتخار می کنم و قدردادن این کارزار انتخاباتی فوق العاده هستم که با یکدیگر ساختیم.»

هیلاری کلینتون 67 سال دارد و با توجه به اینکه احتمال مشارکت در دولت آیندۀ آمریکا به رهبری دونالد ترامپ غیرممکن به نظر می رسد می توان گفت این کارزار شاید آخرین فعالیت انتخاباتی هیلاری کلینتون بحساب می آید.

علیرغم پذیرفتن نتیجه از سوی نامزد دموکرات ها و با گذشت چند ساعت از اعلام نتایج این انتخابات، تجمعات متعددی از سوی رای دهندگان خشمگین دموکرات در برخی از شهرهای آمریکا برگزار شده است. در ایالت کالیفرنیا بسیاری از مردم با راهپیمایی خواستار جدایی این ایالت از آمریکا شده اند.

People in California are calling for a #Calexit after Trump’s victory #TrumpPresidentpic.twitter.com/qfYCSmu3ZC

— Business Insider (@businessinsider) 9 novembre 2016

#Trump#protest in #Chicago heading North on State. “No Trump, No KKK, No Racist USA” pic.twitter.com/KrBqRQYVAr

— Lisa Zimmer (@Zimmerino) 10 novembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنرانی شکست هیلاری کلینتون در جمع طرفداران و اعضای ستاد انتخاباتی

واکنش حامیان هیلاری کلینتون به پیروزی دونالد ترامپ

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم