نقش «شبکه شرکتهای اروپایی» در توسعه شرکتهای نوپا و نوآور

نقش «شبکه شرکتهای اروپایی» در توسعه شرکتهای نوپا و نوآور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این گزارش دنیای تجارت موضوع پیشرفت تجارت بین المللی در اروپا را واکاوی می کنیم و خواهیم دید که شرکتهای نوپا و نوآور چگونه از حمایتهای مالی اروپایی بهره مند می…

در این گزارش دنیای تجارت موضوع پیشرفت تجارت بین المللی در اروپا را واکاوی می کنیم و خواهیم دید که شرکتهای نوپا و نوآور چگونه از حمایتهای مالی اروپایی بهره مند می شوند.

درباره شبکه شرکتهای اروپایی

  • شبکه شرکتهای اروپایی، شرکتهای کوچک و متوسط را برای نوآوری و رشد در صحنه بین المللی همراهی می کند. این شبکه بیش از ۳۰۰۰ متخصص را در قالب ۶۰۰ سازمان حمایتی در بیش از ۶۰ کشور جهان گرد هم آورده است
  • متخصصان شبکه، توانایی نوآوری شرکتها را بررسی می کنند و به آنها برای دریافت سرمایه کمک می کنند. این کمکها بویژه ازطریق نهاد موسوم به «ابزاری برای شرکتهای کوچک و متوسط تجاری» صورت می گیرد
  • شبکه شرکتهای اروپایی، یک برنامه سرمایه گذاری اروپایی است و با بودجه بیش از ۲ میلیارد یورویی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی فعالیت خواهد داشت
  • نهاد اروپایی «ابزاری برای شرکتهای کوچک و متوسط تجاری» (Instrument PME) با سرمایه ۳ میلیارد یورویی به شرکتهایی که توانایی نوآوری در زمینه تولید را دارند کمک می کند
  • شرکت نوپای یونانی موسوم به «اینتال» اپلیکیشنی را در دسترس فروشگاههای این کشور قرار داده تا فروشندگان بتوانند موجودی کالاهای خود را مدیریت کنند
  • به کمک شبکه شرکتهای اروپایی، شرکت نوپای «اینتال» توانسته است از سرمایه های اتحادیه اروپا بهره مند شود. این شرکت در آغاز شش کارمند داشت، اکنون با ۲۸ کارمند به دنبال توسعه در دیگر کشورهای جهان است

لینکهای مفید

شبکه شرکتهای اروپایی به شرکتهای کوچک و متوسط تازه تاسیس کمک می کند تا قوی تر شده و وارد عرصه صادرات شوند. ولی این کمکها شامل چه چیزهایی می شود؟

جورجیا تزنو، مسئول محلی این شبکه در یونان می گوید: «خدمات ما به این شرکتها و از جمله شرکتهای نوپا به نیاز آنها بستگی دارد: به آنها در زمینه یافتن سرمایه لازم، یافتن بازارهای تازه و در حوزه نوآوری و جابجایی تکنولوژی نیز مشاوره می دهیم.»

برای بررسی میدانی به سراغ یکی از این شرکتهای نوپا در آتن می رویم که برای صرفه جویی در وقت و پول به کسبه کمک می کند.

تنها با گذشت سه سال، اپلیکیشن ساختِ شرکت «اینتال» تبدیل به عنصری اجتناب ناپذیر میان کسبه یونان شده است. اپلیکیشن روی تبلت نصب می شود و قادر به خوانش کد بار اجناس فروخته شده است. میزان موجودی کالا در هر لحظه به روز می شود.

فانیس کوتولیس، طراح این اپلیکیشن و بنیان گذار شرکت اینتال می گوید: «نرم افزار عهده دار همه چیز از جمله معاملات سریع، ثبت موجودی کالا و خرید خودکار از تولید کنندگان اجناس و پردازش داده ها در هر لحظه است. به یاری این اپلیکیشن، داده های خرده فروشان به تمامی عوامل خط تهیه و تولید کالا فرستاده می شود تا آنها بتوانند بهترین تصمیم را بر اساس داده های دریافتی بگیرند.»

اکنون ۸۰۰ فروشگاه در یونان از این اپلیکیشن استفاده می کنند. طراح اپلیکیشن برای صادر کردن نوآوری خود به شبکه شرکتهای اروپایی روی آورده است.

وی در این باره می گوید: «این شبکه به ما این امکان را داد تا سرمایه اروپایی را که به نوآورترین کمپانیهای اروپا اختصاص داده شده، بیابیم. نتیجه، یک نرم افزار تکاملی و فراگیر است که قابلیت اجرایی شدن در بازارهای بین المللی را دارد.»

شمار افراد شاغل در این شرکت از سال ۲۰۱۳ تاکنون از شش به ۲۸ نفر افزایش یافته است. پتانسیل رشد این شرکت در صحنه بین المللی با توجه به میزان خرده فروشان در جهان بالاست.

جورجیا تزنو درباره نحوه کمک به شرکت اینتال می گوید: «همکارانی در بیش از ۶۰ کشور جهان داریم که بازارهای محلی و حوزه تجارت بین المللی را می شناسند. از طریق مبادلات تجاری و خدمات آنلاین، هر ساله حدود ۱۰۰ قرارداد بین المللی داریم.»

وی همچنین درباره ویژگیهای شرکتها برای بهره مند شدن از کمکهای «شبکه شرکتهای اروپایی» می گوید: «ما به دنبال شرکتهایی با ایده های بلند پروازانه هستیم. اندازه، حوزه کاری و میزان توسعه آنها اهمیت ندارد. نیروی بالقوه شرکت را پرورش می دهیم. در لحظه مناسب با راه حلهای موثر و درآمدزا برای تسهیل رشد شرکتها، وارد عمل می شویم.»

بر اساس آخرین گزارش بنیاد اروپایی برای بهبود زندگی و شرایط کار، شرکتهای نوآور و نوپا با قابلیت بالای بین المللی شرکتهایی هستند که در اتحادیه اروپا بیشترین افراد را استخدام می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟