روسیه: استفاده مخالفان از تسلیحات شیمیایی در حلب بررسی شود

روسیه: استفاده مخالفان از تسلیحات شیمیایی در حلب بررسی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرات دفاع روسیه روز جمعه با اعلام این که مخالفان مسلح در حلب سوریه از مواد شیمیایی و سمی استفاده کرده اند از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواست تا با اعزام کارشناسانی به این شهر به بررسی این ادعا…

آگهی

وزرات دفاع روسیه روز جمعه با اعلام این که مخالفان مسلح در حلب سوریه از مواد شیمیایی و سمی استفاده کرده اند از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواست تا با اعزام کارشناسانی به این شهر به بررسی این ادعا بپردازد.

کارشناسان روس با بررسی خاک، ترکش ها و خمپاره های عمل نکرده ای که توسط مخالفان به شمال شهر حلب شلیک شده است ادعا می کنند که خمپاره ها حاوی مواد شیمیایی و سمی «کلر و فسفر سفید» بوده است.

همزمان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه نوشت که اعضای شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز جمعه اما پشت درهای بسته استفادۀ نیروهای دولتی سوریه و داعش از مواد ممنوعه سمی را محکوم کرده اند.

طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه بارها همدیگر را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده اند.

از سوی دیگر واحد رسانه ای ارتش سوریه ویدئویی را منتشر کرد که ظاهراً توسط دوربین یک مخالف مسلح ضبط شده است.

در این ویدئو که الزاما مورد تایید یورونیوز نیست نیروهای فتح الشام (جبهة النصره سابق) در هنگامه نبرد و هرج و مرج به اشتباه به سوی یکدیگر شلیک می کنند؛ صحنه ای که از یک سو نمادی است از آشفتگی و هرج و مرج در نبردها و از سوی دیگر نماد تغییر موضع و نیز نقش و دخالت کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در جنگ داخلی سوریه.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستکم پنج هزار آواره در پی نبرد برای آزادسازی رقه

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد