کشف شبکه خرید و فروش نوزادان در آمل، بازداشت یک مدیر دولتی

کشف شبکه خرید و فروش نوزادان در آمل، بازداشت یک مدیر دولتی
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادستان شهرستان آمل از انهدام یک شبکه خرید و فروش نوزادان در این شهر شمالی ایران خبر داد و گفت یک مدیر دولتی نیز که در این رابطه دست داشت، عزل و بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، علی طالبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل ضمن اعلام خبر انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان، همچنین از پلمب دو مرکز سقط جنین غیرقانونی در این شهر خبر داد.


علی طالبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل

دادستان آمل گفت: «بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ کارشناس مامایی در محلی غیرقانونی به سقط جنین و کورتاژ، زایمان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی اقدام کرده و همچنین با اعطای وجوه برای اجاره رحم و شناسایی خانواده‌های بی بضاعت فعالیت‌هایی در زمینه خرید و فروش نوزادان انجام می‌دادند و این نوزادان را در شهرهای دیگر کشور به فروش می‌رساندند.»

وی با اعلام اینکه اعضای این باند نه تنها در شهرستان آمل، بلکه در کل کشور فعالیت می‌کردند افزود: «با اعطای نیابت قضایی از سوی دادسرای استان تهران روند تحقیقاتی پرونده گسترده تر شد و با تلاش ماموران مربوطه ۶ نفر از اعضای این شبکه دستگیر و ۲۶ نفر نیز احضار شدند.»

آقای طالبی در ادامه افزود: «در بازرسی از محل فعالیت غیرقانونی این افراد دو نوزاد نیز کشف شد. همچنین اعضای این باند در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومانی نوزادان اعتراف کردند.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل از همکاری و همراهی بعضی از ادارات دولتی در این پرونده خبر داد و گفت: «در این راستا یکی از مدیران دولتی بازداشت و عزل شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.»

» در خصوص اعلام خبر فروش نوزادان: من مسئولیت دارم، نمی‌توانم روی حقیقت سرپوش بگذارم

— شهیندخت مولاوردی (@mowlaverdi) August 24, 2016

موضوع خرید و فروش نوزاد در ایران را سال گذشته فاطمه دانشور، رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد. وی در سال ۹۴ در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که سال‌هاست شاهد خرید و فروش نوزادان در بیشتر نقاط ایران هستیم. پس از آن خانم شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رییس‌ جمهور گفت که آمار نوزادان فروخته شده در شکم مادر در کشور زیاد است. خانم مولاوردی گفته بود که فقر، یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش این پدیده اجتماعی در ایران بوده است.

#مولاوردی : آمار نوزادان فروخته شده در شکم مادر زیاد است .. #فقر زنان را مجبور به فروش کودکان خود می کند / ایلنا

— amir ebtehaj (@amirebtehaj) June 22, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟