هشدار سازمان «پزشکان جهانی» نسبت به عدم دسترسی پناهجویان به خدمات درمانی

هشدار سازمان «پزشکان جهانی» نسبت به عدم دسترسی پناهجویان به خدمات درمانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان «پزشکان جهانی»، تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان در اروپا به خدمات کامل درمانی دسترسی ندارند.

آگهی

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان «پزشکان جهانی»، تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان در اروپا به خدمات کامل درمانی دسترسی ندارند. این گزارش بر اساس بررسی وضعیت بیش از ۱۰ هزار بیمار تهیه شده است.

بر مبنی این گزارش بیش از ۶۷ درصد پرسش شوندگان به خدمات کامل درمانی دسترسی ندارند و بیش از ۲۱ درصد هم به کلی ناامید شدند و دیگر به دنبال درمان نیستند.

استاتیس پولاراکیس از سازمان «پزشکان جهانی» ضمن هشدار درباره وضعیت کودکان گفت: «۴۰ درصد از مشاوره ها (ویزیتها) برای کودکان بوده است. نصف این مشاوره ها هم شامل حال کودکان زیر ۵ سال شده است. می بینید که با مشکل بزرگی روبرو هستیم. مشکل این است که آنها تنها به خدمات اولیه پزشکی دسترسی دارند و نه خدمات کامل پزشکی.»

۹۴ درصد از پرسش شوندگان این گزارش، مهاجران و پناهجویان بوده اند.

ناتالیا سیمونوت، از سازمان پزشکان جهانی معتقد است که تمام افرادی که در اروپا زندگی می کنند باید به خدمات کامل درمانی دسترسی داشته باشند.

او گفت: «تمام افرادی که در اروپا زندگی می کنند باید به خدمات کامل پزشکی دسترسی داشته باشند. این امر موجب کاهش هزینه ها و همچنین درد و رنج افراد می شود.»

سازمان غیر دولتی پزشکان جهانی برای حل این مشکل خواستار همکاری بیشتر دولت ها و نهادهای اروپایی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟