پیامدهای جنگ برای مردم یمن

پیامدهای جنگ برای مردم یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته سازمان جهانی بهداشت، نبرد میان حوثی ها و نیروهای ائتلاف در یمن در بیست ماه که از آغاز آن می گذرد بیش از ۷ هزار تن کشته بر جای گذاشته است.

آگهی

به گفته سازمان جهانی بهداشت، نبرد میان حوثی ها و نیروهای ائتلاف در یمن در بیست ماه که از آغاز آن می گذرد بیش از ۷ هزار تن کشته بر جای گذاشته است. بدبینی بر فضا حاکم است چراکه تاکنون تمامی تلاشها برای برقراری آتش بس ناکام مانده اند.

زنی که شوهرش را به تازگی و در حمله نیروهای ائتلاف از دست داده می گوید:«شوهرم سوار ماشین بود که راکتی را به سمت آن نشانه رفتند. موشک به تاکسی خورد. او هم که در تاکسی گیر افتاده بود سوخت. تا شب از او بی خبر بودیم. گفتند جسدش کاملا سوخته است.»

مراکزی که باید به نزدیک ۳۷ هزار زخمی رسیدگی کنند یا به کل تخریب شده اند و یا زیرساختها و منابع آنها از بین رفته است، مراکزی که هنوز سرپا هستند هم وضع چندان بهتری ندارند. برای نمونه تنها بیمارستانی که در شهر عبس برای نزدیک ۱۰۰ هزار نفر وجود داشته پس از حمله هوایی تعطیل شده است. ابراهیم علی، عضو سازمان پزشکان بدون مرز و رئیس این بیمارستان می گوید:«نیروهای ائتلاف موقعیت دقیق بیمارستان را می دانستند، اما با این حال این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت. ۱۹ نفر کشته شدند. ۲۴ نفر هم زخمی شدند. کسانی هنوز مفقود اند. نمی توانیم بازماندگان را شناسایی کنیم. چون اجسادشان متلاشی شده است.»

هنگام جنگ بیماریهای واگیردار، مانند وبا نیز قربانی های خود را می گیرند. تاکنون هشت تن در اثر این بیماری و ۵۶ تن دیگر در اثر اسهال حاد در یمن جان باخته اند. به گزارش سازمان جهانی بهداشت شمار مبتلایان احتمالی به چنین بیماریهایی تنها در دو هفته گذشته دو برابر شده و به ۴۱۰۰ نفر رسیده است.

حالا با توجه به کمبود شدید غذا، دارو و لوازم اولیه، برای بسیاری از مردم یمن، آتش بس نیز دیر به نظر می رسد و پیش بینی می شود که به زودی شمار مرگ و میر ناشی از این مسائل، از شمار کشتگان جنگی فراتر برود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد