بشار اسد: اگر دونالد ترامپ با تروریستها مبارزه کند با او متحد می شویم

بشار اسد: اگر دونالد ترامپ با تروریستها مبارزه کند با او متحد می شویم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در گفت و گو با یک شبکۀ تلویزیونی پرتغالی، برای نخستین بار پس از انتخابات در آمریکا نسبت به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور در بارۀ جنگ با تروریسم

آگهی

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در گفت و گو با یک شبکۀ تلویزیونی پرتغالی، برای نخستین بار پس از انتخابات در آمریکا نسبت به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور در بارۀ جنگ با تروریسم واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکۀ «آر تی پی» پرتغال در مورد وعدۀ جنگ با تروریسم و داعش توسط دونالد ترامپ گفت: «برای ما هنوز روشن نیست که او چطور می خواهد اینکار را بکند یا اینکه اصلا به وعده هایش عمل خواهد کرد و بهمین خاطر هم برای قضاوت دربارۀ او جانب اطمینان را نگه می داریم. بویژه اینکه او تا پیش از این هیچوقت در یک جایگاه سیاسی قرار نداشته است. با اینحال اگر او بخواهد با تروریست ها مبارزه کند، البته که ما هم به او خواهیم پیوست و طبیعتا همانگونه که با روسیه، با ایران و یا با خیلی از کشورها علیه تروریسم متحد هستیم با آمریکا هم همراه خواهیم شد.»

روسیه که یکی از مهمترین متحدان دولت سوریه به شمار می آید در کنار نیروهای نظامی این کشور حملات علیه مواضع گروههای مسلح ضد دولتی در سوریه را بویژه در شرق حلب همچنان ادامه می دهد.

بشار اسد با تاکید بر اهمیت این همکاری و اتحاد میان دو کشور می گوید: « روس ها همیشه سیاست های خود را بر پایۀ [دفاع] از ارزش ها بنا نهاده اند و تمامیت ارضی و حاکمیت یک کشور، قوانین بین المللی، احترام به مردمان دیگر و فرهنگ های دیگر از جملۀ این ارزش هاست. آنها به هیچ شکل در آیندۀ سوریه و مردم این کشور دخالت نخواهند کرد.»

بسیاری از گروههای مسلح ضد دولتی در سوریه از جمله گروه نورالدین زنکی و ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آمریکا قرار دارند و توقف حملات به مواضع این گروهها از سوی روسیه بویژه در حلب از جمله شروط اصلی آمریکا برای از سرگیری گفت و گو با روسیه بر سر صلح در این کشور بوده و گفت و گوها میان این دو کشور برای حل این بحران طی سالیان گذشته ناموفق مانده است.

در مقابل روسیه با بیان اینکه این گروهها در کنار داعش اقدامات تروریستی صورت می دهند همچنان به بمباران مواضع آنها در شهرهایی نظر ادلب و حلب ادامه می دهد که قربانیان زیادی را نیز از میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه علیه مخالفان دولت سوریه وارد عمل شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد