پنجمین روز حملات شدید هوایی به حلب؛ یک بیمارستان دیگر تخریب شد

پنجمین روز حملات شدید هوایی به حلب؛ یک بیمارستان دیگر تخریب شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حملات جنگنده های سوریه به مواضع مخالفان مسلح که شرق حلب را در کنترل خود دارند در پنج روز اخیر شدت کم سابقه ای به خود گرفته است.

آگهی

حملات جنگنده های سوریه به مواضع مخالفان مسلح که شرق حلب را در کنترل خود دارند در پنج روز اخیر شدت کم سابقه ای به خود گرفته است. گزارش ها حاکی است تنها در حملات هوایی امروز شنبه حداقل ۲۷ نفر کشته شده اند.

فعالان می گویند یک بیمارستان دیگر در شرق شهر حلب در حمله هوایی روز جمعه تخریب شده است و دیگر قادر به ارائه خدمات نیست.

آمریکا بار دیگر این حملات را محکوم کرد. جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:«ادعا های معتبری از نهادهای جا افتاده دریافت کرده ایم که بر بمباران این بیمارستان دلالت دارد. اینها بیمارستان هستند جایی که مردم مداوا می شوند. و به راستی مهم نیست هواپیماهای کدام طرف بمب ها را رها می کند، که یا جنگنده های سوری و یا روسی یا هر دو هستند، واقعیت امر این است که این کار باید متوقف شود.»

گزارش ها حاکی است تمام بیمارستان های اصلی در شرق حلب تخریب شده و از کار افتاده اند و مردم از ترس جان خود به مراکز درمانی موجود و فعال مراجعه نمی کنند.

همزمان فعالان ویدئوهایی را منتشر کرده اند که در آن امدادگران داوطلب سوری کودکان را زنده از میان آوار ساختمان های فرو ریخته در شرق شهر حلب بیرون می آورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقیقات سازمان ملل درباره حمله ماه سپتامبر به کاروان کمک های بشر دوستانه

رساندن کودکان مجروح سوری به بیمارستان

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از بمباران هوایی بیمارستانها در شهرهای سوریه