رکوردشکنی در حراج صفحه ای از داستان های مصور «تَن تَن»

رکوردشکنی در حراج صفحه ای از داستان های مصور «تَن تَن»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صفحه ای از مجموعه داستان های مصور «تَن تَن» روز شنبه در حراجی موسسه «آرتکوریال» در پاریس به قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار یورو به فروش رسید.

آگهی

صفحه ای از مجموعه داستان های مصور «تَن تَن» روز شنبه در حراجی موسسه «آرتکوریال» در پاریس به قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار یورو به فروش رسید. این رقم رکوردی برای فروش یک صفحه داستان مصور محسوب می شود.

این صفحه که ۵۰ سانتی متر طول و ۳۵ سانتی متر عرض دارد بخشی از داستان مصور «بر روی ماه قدم گذاشتیم» اثر هرژه خالق «تَن تَن» بود. قیمت این صفحه پیش از فروش بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار یورو تخمین زده شده بود.

فرانسوا تایان، متصدی حراج آرتکوریال می گوید: «دو سال پیش رکوردی بی چون و چرا برای جلدهایی که به قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به فروش رساندیم، ثبت شد. در ابتدا به دیده تمسخر به ما نگریسته می شد اما اکنون حراجها بسیار اهمیت دارند و بیشتر مورد احترام هستیم. هرچند این امر تغییری در کیفیت جاودانه کار تصویرگران بزرگِ داستان های مصور به وجود نمی آورد. هرژه در میان آنها همچون پاپ می ماند.»

در حراج آرتکوریال مجموعه ای از ۲۰ کارت تبریک منقش به طرح تن تن نیز به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به فروش رسید. طراحی کارت های این مجموعه که توسط هرژه امضاء شده اند در اوایل دهه ۱۹۴۰ میلادی صورت گرفته است. این کارت های تبریک اولین تولیدات جانبی مهم مرتبط با مجموعه داستان های تَن تَن محسوب می شود.

Tintin drawing sells for record €1.55m in Paris auction https://t.co/GqHPSl0UgA

— The Guardian (@guardian) November 19, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند