آنگلا مرکل: آماده نامزدی دوباره برای پست صدر اعظمی آلمان هستم

آنگلا مرکل: آماده نامزدی دوباره برای پست صدر اعظمی آلمان هستم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تایید کرد که در انتخابات پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی برای چهارمین بار نامزد پست صدر اعظمی آلمان خواهد شد.

آگهی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تایید کرد که در انتخابات پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی برای چهارمین بار نامزد پست صدر اعظمی آلمان خواهد شد.او به خبرنگاران گفت که آماده است دوباره برای این پست نامزد شود.

صدر اعظم آلمان در سخنانی گفت: «وقتی پای سیاست به میان می آید، مسئله همواره متعادل کردن منافع، سازش، پیشرفت، اقداماتی که برای جلو رفتن به طور گام به گام باید پیش گرفت، می باشد و من همیشه تلاش کرده ام که این فاکتورها را بر اساس ارزش هایمان که همانا دموکراسی، آزادی، احترام به قانون، شان و منزلت همه انسان ها مستقل از پیش زمینه هایی مانند رنگ پوست، مذهب، جنسیت، گرایش جنسی یا موقعیت سیاسی است، انجام دهم.»

آنگلا مرکل که اکنون ۶۲ سال دارد برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به عنوان صدر اعظم بزرگترین اقتصاد اروپا انتخاب شد. بر اساس نظرسنجی ها حدود ۶۰ درصد رای دهندگان آلمانی می خواهند که مرکل دوباره نامزد شود.

مرکل در دوره صدر اعظمی اش بحران های متعددی را از جمله بحران بدهی منطقه یورو در سال ۲۰۰۸ را پشت سر گذاشته است و اکنون با انتقاداتی درباره پذیرش نزدیک به یک میلیون پناهجو مواجه است.

حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) که حزبی ضد مسلمانان شناخته می شود از منتقدان اصلی سیاست های مرکل در خصوص پناهجویان است. این حزب در ماههای گذشته توانسته به حامیانش بیافزاید و گفته می شود احتمالا در انتخابات آینده ۱۲ درصد رای خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید باراک اوباما بر تداوم همکاری های نظامی و اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه آلمان، گزینه اصلی برای مقام ریاست جمهوری

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان