راهیابی فرانسوآ فیون و الن ژوپه به دور دوم مقدماتی راست میانه فرانسه

راهیابی فرانسوآ فیون و الن ژوپه به دور دوم مقدماتی راست میانه فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات مقدماتی جناح راست میانۀ فرانسه روز یکشنبه برگزار شد و فرانسوآ فیون، نخست وزیر دوران نیکلا سارکوزی و الن ژوپه، نخست وزیر دوران ژاک شیراک به دور دوم راه…

آگهی

انتخابات مقدماتی جناح راست میانۀ فرانسه روز یکشنبه برگزار شد و فرانسوآ فیون، نخست وزیر دوران نیکلا سارکوزی و الن ژوپه، نخست وزیر دوران ژاک شیراک به دور دوم راه یافتند.

نیکلا سارکوزی که پس از یک دورۀ پنجسالۀ ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۱۲ از فرانسوآ اولاند، نامزد سوسیالیست ها شکست خورده بود، در انتخابات مقدماتی جناح راست میانه نیز نتوانست پیروز شود و در جای سوم ایستاد.

وی پس از اعلام نتایج این انتخابات، با بیان اینکه در دور دوم به فرانسوآ فیون، نخست وزیر سابق خود رای خواهد داد، بر فعالیت کمتر سیاسی خود از این پس اشاره کرد و گفت: « زمان آن فرا رسیده که از این پس یک زندگی با علایق شخصی را در پیش بگیرم و کمتر به علایق سیاسی بپردازم. برای فرانسه آرزوی موفقیت می کنم.»

در دور نخست انتخابات مقدماتی جناح راست میانۀ فرانسه، هفت نامزد شرکت داشتند که از میان آنها، فرانسوآ فیون نزدیک به ۴۴ درصد آرا را از آن خود کرده و پشت سر وی، الن ژوپه با ۲۸ درصد آرا قرار دارد.

دور دوم این انتخابات مقدماتی روز ۲۷ نوامبر برگزار می شود و طبق نظرسنجی ها، فرانسوآ فیون شانس بیشتری برای پیروزی و نامزدی جناح راست میانه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ دارد.

به گزارش برگزار کنندگان این انتخابات، نزدیک به چهار میلیون نفر در این رای گیری شرکت کرده اند و هر شرکت کننده با پرداخت دو یورو و پذیرش موازین حزب جمهوریخواهان و دیگر احزاب راست میانه می توانست رای خود را به صندوق بیاندازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکولا سارکوزی در دادگاه تجدیدنظر هم به زندان محکوم شد

صدورکیفرخواست تازه علیه سارکوزی برای مشارکت در به انحراف کشاندن پرونده دریافت کمک مالی از لیبی

انتقادهای گسترده از رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به دلیل پیشنهاد «سازش» با مسکو