نجات بیش از ۲۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه در هفته ای تراژیک

نجات بیش از ۲۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه در هفته ای تراژیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک کشتی نجات حامل بیش از ۲۰۰ پناهجویی که از دریای مدیترانه نجات داده شده بودند و همچنین جسد ۸ پناهجوی غرق شده در دریا، روز یک شنبه پس از یک هفته مرگبار در دریای مدیترانه، به جزیزه سیسیل ایتالیا…

آگهی

یک کشتی نجات حامل بیش از ۲۰۰ پناهجویی که از دریای مدیترانه نجات داده شده بودند و همچنین جسد ۸ پناهجوی غرق شده در دریا، روز یک شنبه پس از یک هفته مرگبار در دریای مدیترانه، به جزیزه سیسیل ایتالیا رسید.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت در هفته گذشته ۳۶۵ پناهجو در دریای مدیترانه غرب شده اند.

شمار کشته شدگان در دریای مدیترانه – خطرناک ترین مسیر حرکت پناهجویان در جهان- در سال جاری به ۴۶۳۶ نفر رسیده است. یکهزار کشته، بیشتر از تمام سال ۲۰۱۵ میلادی.

عبدالله دیالو پناهجوی ۱۸ ساله از سنگال، تجربه غرق شدن قایق شان در مدیترانه را نقل می کند: «وقتی قایق ما واژگون شد، همه ما احساس کردیم که خواهیم مرد. همه ما فقط انتظار مرگ را داشتیم. فقط خدا بود که ما را نجات داد، حتی وقتی قایق واژگون شد تمام چوب های کف قایق که روی آنها نشسته بودیم هم شکسته شد و جریان طوفانی آب آنها را با خودش برد فقط توانستیم روی تیوپ سوار شویم، بعد تیوپ شروع کرد به پایین رفتن. تنها چیزی که انتظارش را داشتیم غرق شدن بود. با خودمان گفتیم حالا چه کار باید کرد؟ می دانستیم اگر تیوپ پایین برود ما خواهیم مرد.»

در سال جاری میلادی و تاکنون ۱۶۸ هزار نفر توانسته اند خود را با قایق به اروپا برسانند. این رقم برای کل سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵۴ هزار نفر و برای سال ۲۰۱۴ حدود ۱۷۰ هزار نفر بوده است. بیشتر پناهجویانی که از راه مدیترانه راهی اروپا می شوند از سواحل لیبی سفرشان را آغاز می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۷ کشته و ۱۰۰ مفقود در پی غرق شدن قایق پناهجویان در مدیترانه

درگیری پناهجویان ساکن جزیره ای در یونان با پلیس

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است