برگزاری اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پرو

برگزاری اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پرو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اجلاس رهبران ۲۱ کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه روز شنبه در حالی کار خود را در پرو آغاز کرد که این نشست سالانه تحت الشعاع مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مخالفت با

آگهی

اجلاس رهبران ۲۱ کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه روز شنبه در حالی کار خود را در پرو آغاز کرد که این نشست سالانه تحت الشعاع مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مخالفت با تجارت آزاد قرار گرفته است.

پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری پرو که میزبانی این اجلاس سالانه را برعهده دارد در سخنرانی خود در این نشست بر لزوم مبارزه با سیاست های حمایت گرایانه اقتصادی تاکید کرد.

رئیس جمهوری پرو با این حال در سخنان خود اظهار داشت: «طبیعتا این تنها تجارت نیست که اهمیت دارد بلکه سرمایه گذاری، اشتغال و نیروی کار نیز مهم است و نیروی کار باید بخشی از تلاش ما باشد چراکه در غیر این صورت آنها خود را رهاشده حس خواهند کرد. آنها بخش اساسی این تلاشها هستند.»

انتظار می رود رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس در بیانیه پایانی این نشست از «افزایش مخالفت ها با جهانی شدن» در اروپا و آمریکا ابراز نگرانی کنند.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بشدت از پیمان شراکت ترنس-پسفیک (TPP) انتقاد کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند

شی جین پینگ در آستانه برگزاری انتخابات تایوان: چین حتما یکپارچه خواهد شد