سوریه؛ حمله به حلب همچنان قربانی می گیرد

سوریه؛ حمله به حلب همچنان قربانی می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این گزارش حاوی تصاویر دلخراش است در پی بمبارانهای شدید از روز سه شنبه در شهر حلب، دهها غیرنظامی از جمله ۱۸ کودک در بخشهای تحت کنترل شورشیان و نیروهای دولتی کشته شده…

آگهی

این گزارش حاوی تصاویر دلخراش است

در پی بمبارانهای شدید از روز سه شنبه در شهر حلب، دهها غیرنظامی از جمله ۱۸ کودک در بخشهای تحت کنترل شورشیان و نیروهای دولتی کشته شده اند.

در بمباران مدرسه ای توسط نیروهای شورشی در روز یکشنبه در بخش غربی شهر، ۸ کودک شش تا ده ساله کشته شدند. در پی این حمله دو بزرگسال نیز جان باختند و هفتاد نفر زخمی شدند. این در حالیست که فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه خواهان توقف بمباران غیرنظامیان در شهر حلب شده است.

شهر حلب در شمال غربی سوریه با جمعیتی نزدیک به دو نیم میلیون نفر، اکنون به میدان کارزار میان نیروهای دولتی در غرب و نیروهای شورشی در شرق تبدیل شده است.

از حدود چهار ماه پیش، بخش شرقی با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در محاصره نیروهای دولتی در آمده است. پس از وقفه ای دو هفته ای، از روز سه شنبه نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی نیروهای روسی بمباران این بخش از شهر را آغاز کردند.

بمباران هوایی همراه با نبرد زمینی میان دو طرف درگیر است. غیر نظامیان در وضعیتی بسیار ناگوار به سر می برند. غذای کافی در دسترس نیست و همه بیمارستانها به دلیل بمباران دیگر کارآیی ندارند.

در تصاویری که بیست و نهم آبانماه (۱۹ نوامبر) فیلمبرداری شده است، بیمارستانی بمباران شده در شرق حلب دیده می شود که نیروهای امدادی تلاش می کردند در وضعیتی بسیار دشوار به مداوای افراد زخمی ادامه دهند. با این حال، به دلیل نبود حداقل امکانات بهداشتی این بیمارستان دیگر قابل استفاده نیست.

محله الشکور در شرق حلب شاهد صحنه خونبار دیگری نیز بود. در پی انفجار مواد منفجره در روز یکشنبه اعضای یک خانواده همگی خفه شدند.

یکی از افراد محله که از نزدیک شاهد این انفجار بوده است می گوید: «یک بمب بشکه ای اینجا سقوط کرد. بوی کلر همه این کوچه را پر کرد. همه خانواده و چهار کودک خفه شدند. تلاش کردیم به آنها کمک کنیم ولی آنها جان داده بودند.»

دیدبان حقوق بشر سوریه تاکنون نتوانسته تایید کند که نیروهای دولتی در حمله های اخیر به مخالفان از گاز کلر استفاده کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد