زلزله در شرق ژاپن؛ سونامی فوکوشیما را تهدید می کند

زلزله در شرق ژاپن؛ سونامی فوکوشیما را تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زلزله ای به قدرت ۷.

آگهی

زلزله ای به قدرت ۷.۴ دهم ریشتر ژاپن را لرزاند. این زلزله ساعت ۵:۵۹ دقیقۀ صبح سه شنبه به وقت محلی و در شرق و شمال شرقی این کشور در توهوکو بوقوع پیوسته است.

این زلزله که عمق آن ۱۰ کیلومتر عنوان شده، به حدی قوی بوده که در بخش هایی وسیعی از جزیرۀ هونشو بویژه در توکیو نیز احساس شده است.

بلافاصله پس از این زلزله، نیروی دریایی ژاپن از ثبت امواجی به ارتفاع یک متر در نزدیکی فوکوشیما خبر داده و شبکه های رادیو و تلویزیونی این کشور نیز به نقل از مرکز زلزله شناسی این کشور از احتمال قوی بروز یک سونامی در فوکوشیما با امواجی بلندتر از سه متر خبر می دهند.

مسئولان سازمان نظارت بر فعالیت اتمی ژاپن می گویند یکساعت پس از این زلزله، خنک کنندۀ سومین راکتور نیروگاه اتمی فوکوشیما به دلایل نامعلومی متوقف شده اما پس از دقایقی دوباره کار خود را از سر گرفته است.

شرق ژاپن در مارس سال ۲۰۱۱ صحنۀ یک سونامی و زلزله بود که تخریب نیروگاه اتمی فوکوشیما را در پی داشت که موجب مرگ ۱۸۰۰۰ نفر شد. فاجعۀ فوکوشیما همچنین موجب کوچ هزاران نفر از ساکنان این منطقه شد و هنوز بعد از پنج سال و نیم بدلیل دامنۀ انتشار رادیو اکتیو اجازۀ بازگشت به محل زندگی سابق خود نیافته اند.

8:41の多賀城駅近く、砂押川の津波 pic.twitter.com/i5Bm1GJgzs

— 映像職人 JERONI毛 郷古哲哉 (@jerotter) 22 novembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خرابی های گسترده در پی زمین لرزه مهیب دیگری در ژاپن

مراقبت از حیوانات خانگی، انگیزه مرد ژاپنی برای بازگشت به فوکوشیما

ادای احترام ژاپنی ها به قربانیان در سالروز وقوع سونامی و فاجعه اتمی فوکوشیما