بوریس جانسون: در پرونده نازنین زاغری رتکلیف با ایران ارتباط دائم داریم

بوریس جانسون: در پرونده نازنین زاغری رتکلیف با ایران ارتباط دائم داریم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روز سه‌شنبه دوم آذرماه، اعلام کرد کشورش برای حل پرونده نازنین زاغری رتکلیف بطور دائم با دولت ایران در ارتباط است.

روز جمعه ۱۸ نوامبر/۲۸ آبان، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت جسمانی این شهروند ایرانی-بریتانیایی به شدت ابراز نگرانی کرده و نسبت به خودکشی وی هشدار داده بود. نازنین زاغری رتکلیف، به اتهام «مشارکت در پروژه‌های براندازی» از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان اوین است.

به گزارش رویترز آقای جانسون روز سه‌شنبه در مجلس عوام بریتانیا درباره وضعیت خانم زاغری گفت:«وزارت خارجه در تمام سطوح با دولت ایران در تماس دائمی است. [پرونده نازنین زاغری] برای دولت اولویت اصلی باقی خواهد ماند و ما تمام تلاش خود را در عالی‌ترین سطح برای حل آن به کار می‌بندیم.»

خانم زاغری کارمند بنیاد توماس رویترز از سوم آوریل (پانزدهم فروردین ۱۳۹۵) هنگام خروج از ایران به همراه گابریلا فرزند ۲۲ ماهه خود در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. سپاه پاسداران استان کرمان دو ماه پس از این بازداشت اعلام کرد که نازنین زاغری به اتهام «مشارکت در پروژه‌های براندازی» دستگیر و به کرمان منتقل شده است. پاسپورت بریتانیایی گابریلا، دختر خانم زاغری که متولد بریتانیاست نیز ضبط شده و او نمی‌تواند از ایران خارج شود و والدین خانم زاغری از او نگهداری می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟