بیش از هزار ایرانی در جنگ سوریه کشته شده اند

بیش از هزار ایرانی در جنگ سوریه کشته شده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس بنیاد شهید جمهوری اسلامی می‌گوید بیش از هزار نفر از شهروندان این کشور در جریان نبردهای چهار سال گذشته در سوریه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید در ایران گفته است که تعداد کشته شدگان ایرای در سوریه از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

آقای شهیدی محلاتی گفته است: «اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یک‌هزار شهید فراتر رفته است که ما مدیون همه آنها هستیم.»

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید یک سال پس از آغاز بحران سوریه و همزمان با گسترش ابعاد نظامی ناآرامی‌ها، سپاه پاسداران گروهی از فرماندهان خود را برای «کمک‌های مستشاری» به نیروهای مسلح سوریه، به این کشور فرستاد. از سردار حسین همدانی، عالی‌رتبه ترین فرمانده کشته شده سپاه در سوریه به عنوان یکی از بنیانگذاران نیروهای شبه‌نظامی موسوم به دفاع‌الوطنی یاد می‌شود. جمهوری اسلامی سازماندهی و اعزام جنگجویان افغان و پاکستانی به سوریه را هم انکار نمی‌کند. ایران نیروهای نظامی تحت امر خود در سوریه را «مدافعان حرم» می‌خواند.

More than 1,000 combatants from Iran killed in Syria: official https://t.co/bvDnNUxv8Epic.twitter.com/pGUiz0MkoA

— FRANCE 24 (@FRANCE24) November 22, 2016

پیشتر برخی مسئولان نظامی ایرانی شمار کشته‌شدگان این کشور در نبردهای سوریه را بیش از ۱۰۰۰ نفر هم برآورد کرده بودند. عین‌الله تبریزی، جانشین سابق فرمانده سپاه مازندران، از مرگ دست‌کم یک‌هزار و دویست نظامی و شبه نظامی ایرانی در درگیری‌های چهار سال اخیر سوریه خبر داده بود.

از زمان آغاز بحران سیاسی در سوریه در آخرین روزهای ماه مارس سال ۲۰۱۱، ایران و روسیه بزرگترین متحدان دولت بشار اسد در عرصه‌های نظامی و سیاسی بوده اند. جنگ داخلی در سوریه بیش از سیصدهزار قربانی و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد