مذاکرات رهبران دو بخش قبرس بی نتیجه پایان یافت

مذاکرات رهبران دو بخش قبرس بی نتیجه پایان یافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مذاکرات میان دولت قبرس و رهبران بخش ترک نشین این کشور شامگاه دوشنبه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

آگهی

مذاکرات میان دولت قبرس و رهبران بخش ترک نشین این کشور شامگاه دوشنبه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید. در این مذاکرات که در شهر مون پله رن سوییس برگزار شد، استفان بارت آیده، نمایندۀ سازمان ملل در امور قبرس، مصطفی آکینچی، رئیس دولت بخش ترک نشین قبرس و نیکوس اناستاسیادیس، رئیس جمهوری این کشور حضور داشتند.

همزمان با این مذاکرات یک روزه، صدها نفر از قبرسی ها و ترک تبارهای این کشور در نیکوزیا، پایتخت قبرس برای برقراری صلح در این کشور تجمع کردند.

مسائل مالی و اقتصادی، ورود به اتحادیۀ اروپا به عنوان یک کشور واحد و مالکیت ارضی از جمله محورهای دور جدید این مذاکرات است که با میانجی گری سازمان ملل میان رهبران بخش های یونانی نشین و ترک نشین قبرس برقرار است.

ترکیه در سال ۱۹۷۴ و به بهانۀ حمایت از ترک های قبرس که خواهان جدایی از بخش یونانی نشین این کشور بودند، نیروی نظامی خود را وارد این منطقه کرد. در پی آن، ترک های شمال قبرس در سال ۱۹۸۳ استقلال خود را به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام استقلال کردند.

استقلال بخش شمالی قبرس تنها از سوی ترکیه به رسمیت شناخته شده و سازمان ملل و دیگر کشورهای جهان این منطقه از قبرس را بخش اشغال شده می دانند و تلاش دارند این بخش مجددا به کشور اصلی قبرس ملحق شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد

جمهوری خودخوانده قبرس شمالی در واکنش به ادعای موساد علیه ایران: بی‌اساس و شرارت‌بار است